|
עמוד:12
12 לא משוררת לא מלכה . אם שַׁכּוּלָה אישה בת – זוג אם אם שכולה פמיניסטית אקזיסטנציאליסטית יהודייה איראנית מזרחית ישראלית פוליטית מנהלת היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטה העברית מורה מדריכה מנחה לומדת קוראת . לו אדע להיות אדם להיות אהבה . להיות . לחם אכלתי מים שתיתי . רגע לפני בוא המוות אני מבקשת לחבר בין חוויותיי אהבותיי הספרותיות ניסיוני המקצועי אמונותיי הערכיות חברתיות . להגישם כשי . שי פתח לתקווה . אין לי יומרה לחצות נהרות תהומות בין האישי המקצועי הפוליטי לבין הפסיכולוגיה הסוציולוגיה החינוך הביקורתי . רק לשחות בנחת להשתהות מעט הלוך ושוב . כשי כדי להניח בכף היד התבוננויות מורכבויות אפשרויות לשיח . שי לתקוות עשייה לכל המבקשות חברה ישראלית ש"צדק צדק תרדוף ולא בצע בצע" כדברי סמי שלום שטרית . שי לכל העושות אלפי מעשים קטנים כגדולים בכל תחומי העשייה האנושית יחד עם נשים למען נשים מתוך הכרה אמונה שיש לשנות אדם . אדם בתוך החברה עם החברה מתוך ידיעה : השינוי אפשרי גם אפשרי . שי לכל הנשים שאינן אומרות "ככה זה" שאומרות נעשה אחרת נעשה לחברה שבבסיסה ערכים של זכויות אדם זכויות חברתיות . שי לשוחות נגד הזרם – הזרם המוביל ברמה האישית ל"ערכים" של צבירת הון יוקרה מעמד אישי בבחינת "אני ואפסי עוד" ו"אכל ושתה" . ערכים הפוגעים באנושיותו של כל אדם להחפצתו להשטחתו . הזרם המוביל ברמה החברתית ל"ערכים" של אי – שוויון חברתי קיצוני : אבטלה עוני אלימות בערות . שי לכל שעושות במלאכת החינוך הביקורתי החינוך הפוליטי פמיניסטי חברתי לכל מי שמסירה צעיפי שתיקות השתקות . לפי סדר א"ב ערכתי מילון אישי מקצועי פוליטי . לרוב העמדתי קטע משיר על פיו דרשתי תוך שוטטות בתוך עולמי האישי המקצועי הפוליטי ובעולמות דעת הרוח החברה במיוחד הפסיכולוגיה הפמיניזם הפדגוגיה הביקורתית . מתוך הבנה שתובנות מתחומי הדעת משקפים זה את זה משתקפים זה בזה . שילובם בעבודה במעגלים של לימוד אישי חברתי פוליטי יהיה משמעותי לטווח ארוך . פתחתי באות ח' בחלום – המאור הגדול : עיבוד ועִבְרוּת לקטע מהנאום המפורסם של מרטין לותר קינג . רק עם חלום אפשר לצאת לדרך . המשכתי
|