|
|
עמוד:14
המדקה 14 שמאזנים לחצים וכוחות מסוגים שונים, גם אנחנו מנסים כל העת להמשיג את החוויות המיניות הפרטיות שלנו בעזרת דימויים ורעיונות ששאובים מהמציאות האובייקטיבית שמחוצה לנו . בד בבד, כמו בספרי הילדים שבהם מתוארים צמחים כ״צמאים״ וקטר כ״מתאמץ״, אנחנו מנסים להבין את הכוחות שפועלים בעולם סביבנו דרך מצבים רגשיים שאנחנו מצליחים לזהות בעצמנו . אחת הסיבות לכך שהמיניות משפיעה השפעה דרמטית כל כך על התנהלותנו ( והסיבה לשימוש במטאפורה התנכ״ית הידועה שקושרת בין מיניות לידיעה ) , היא שהתהליך שמתואר כאן, שבו אנחנו מפתחים מודעות למיניות דרך קישור בין מצבי עוררות פנימיים למבנים חברתיים במציאות חיצונית, ניצב בבסיס רוב תהליכי החשיבה המתקדמים שלנו . אבל, כאמור, מכיוון שהניסיון שלנו לקשור בין פנים לחוץ מעמת אותנו עם היבטים שונים של חוסר ידיעה - ניסיון זה זרוע קונפליקטים, צרימות ופערים מכל מיני סוגים . על הרקע הזה אפשר לראות ברבות מההמשגות הפסיכולוגיות שעוסקות במיניות ניסיון להתמודד עם המתחים הללו . חלק מההמשגות מנסות לקשור יחד את שתי החידות, לסייע לנו לזהות את נקודות הדמיון בין כוחות שפועלים בתוכנו לכוחות שמפעילים אחרים - ובכך לעזור לנו לחוות את העולם כסביבה מובנת ומוכרת יותר . המשגות אחרות מכוונות אותנו דווקא להבחין בין חוויות פנימיות לכוחות שמופעלים עלינו מבחוץ ולשחרר אותנו מהצורך להתאים את הפנטזיות הפרטיות שלנו למה שהסביבה רואה בו דבר נחשק או ראוי . אותה הבחנה יכולה לאפשר לנו לבוא במגע עם התשוקה שלנו בלי שנרגיש מחויבים לבחון את מידת התאמתה למה שרוצים או מצפים מאיתנו, ולסייע לנו להבין את הכוחות שמפעילים אנשים קרובים אלינו לא רק דרך מה שאנחנו מצליחים להזדהות איתו . כך או כך, העיסוק בנקודות ההשקה בין שתי החידות של המיניות הוא עניין מאתגר מאוד . שכן הוא תובע מאיתנו
|

|