תוכן עניינים

עמוד:6

פרק שביעי | גלגולו של נושא : "האני האחר", "הצל" מבוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 מושג "האני האחר" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 "האני האחר" בשלוש יצירות : "ידידי טינטן", "הילד הרע" , "החברה הסודית של רחלי" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 הגדרת "האני האחר" ואפיונו בכל אחד מהטקסטים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 מעמדו הסודי של "האני האחר" מול עולם המבוגרים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149 תפקיד "האני האחר" בכל אחד מהטקסטים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 דרכי ההתמודדות של הילד עם קיומו של "האני האחר" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 הפרידה מ"האני האחר" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 ייצוג קולו של המבוגר בכל אחד מהטקסטים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 היצירות על רקע זמנן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 מושג ״הצל" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 הצל כייצוג של "האני האחר" בעולם המבוגרים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 מושג הצל בתרבות : אפלטון, יונג, ויניקוט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 הנס כריסטיאן אנדרסן : אגדת "הצל" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 סיפור העלילה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 האופן והנסיבות לכתיבת האגדה "הצל" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 דיוקן האמן כצילו והתממשותו בעלילת האגדה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 אחרית דבר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 ביבליוגרפיה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר