|
|
עמוד:10
10 נוער . אבל החינוך התנועתי נפסק בגיל 18 עם הגיוס לצבא . לא יתכן שבציבור הגדול של עשרות אלפי סטודנטים שהם העתיד, לא רק של התנועה הקיבוצית, אלא גם של האינטליגנציה בארץ, לא ישמע קולה של תנועת הנוער . יש לסכם את ניסיונות העבר ולהציע דרכי פעילות בהווה ובעתיד . יד טבנקיו הוא המוסד המתאים לעסוק בנושא החשוב הזה . רוו ! זריז ) משאבי שדה ( : בקשר לדברי אברהם ברצוני להעיר שיש צורך להגדיר מחדש את מהות תנועת הנוער, במיוחד כאשר גיל הנעורים נעשה ארוך הרבה יותר מאשר קודם . בעבודתי נתקלתי במספר בעיות : א . בעית העברת המסר . יש הבדל בין הדברים הכתובים והמציאות כפי שהיתה . בנושא ובתקופה שבהם אני מטפלת ) תקופת השואה ( אלה דברים מאד רגישים . בתנועת הנוער לא רק שיש תחלופה מהירה של השכבות הפעילות, אלא שלגבי כל אדם תקופת פעילותו היא תקופת השיא בחייו . קשה מאד לתפוס תמיד את רוח הדברים . הדברים שנכתבו ברוח התקופה לא תמיד משקפים את המציאות כפי שהיתה ומה שאנשים חוו אז . ככל שהתקופה אקוטית יותר הבעיה יותר קשה . ב . השוני בחוויות בהתאם לרבדים בתנועת הנוער . יש הבדל ביו חוויות ההנהגה לביו אלה של השליח והמדריך המקומי ולבין החניכים . כהצעה מעשית מציעה לשכלל את מאגר השמות והעניינים שנתבקשו חוקרים לשלוח לידטבנקין .
|

|