|
|
עמוד:288
288 שאלההוראות המעוגנות בחוק ? העלולים להשפיע על עבודתו של החוקר עד כדי הפרה בוטה של כיצד עשוי להצדיק חוקר משטרה את פעולותיו , גם אם אלה אינן מוסריות ? פת היאנוס שיפוט מוסרי ומודולאריות שיפוטית בקרב חוקרי משטרה שיפוט מוסרי משמעו מידתל . ל נהוג או המקובל על הכ ה הינה ( Moral ) משמעות המושג מוסר ההנחה היא . הפער שבין מערך נתפס של הנחיות לגבי האסור והמותר , לבין ההתנהגות בפועל התרבות אליה הוא שייך - שכל אדם רוכש מגוון מערכים כאלה בהתאם לערכים של הקבוצה ותת ותיאוריות רבות , ( . ניתן לומר ששיפוט מוסרי הוא הבסיס המניע את מצפון האדם 1989 ) וולף , Freud, 1955 ; Kohlberg, 1981 ; Piaget, ; 2002 עסקו בניסיון להסבירו ולאפיינו ) אדד ולסלוי , ( בוחן את השיפוט המוסרי על בסיס המדידה 1996 1991, Anderson, ( . אנדרסון ) 1969 ( 2002 2001, Wolf, הפונקציונאלית במסגרת התיאוריה הפונקציונאלית של קוגניציה , וולף ) מוסיף ובוחן את השיפוט המוסרי על פי התפיסה המודולארית . מודולאריות שיפוטית של מודולאריות שיפוטית מגולמת הנחה של תלות במטלת שיפוט , בנסיבות בהנחה ; 1997 : אידיסיס , ה חברתיות , בתפקיד ובפרספקטיבת הזמן בה מתבצע השיפוט ) לדוגמ & Wolf, 2002 ; Wolf, Ron ; 2002 רז , וולף ושרון , - כהן ; 1989 וולף , ; 2004 וולף , - אידיסיס ו ( . 1996 , Walters ( מניחה שמוסריות של אדם משתנה 1968 Role ( ) Serbin & Allen, תיאוריית התפקיד ) של תפקידים ונסיבות חברתיות . התיאוריה מחלקת את התפקוד החברתי של ם עם השתנות ( , אשר אותם ממלא הפרט בהקשר נתון . כל אחד מהם Role Sets הפרט ל ' מערכי תפקיד ' ) קורבן , - עובד , עבריין - תלמיד , מעביד - : מורה דוגמת כולל לפחות שני תפקידים משלימים לעיל , ולפיכך מו שצוין נחקר . ציפיות התפקיד מוכרות היטב לכל בעל תפקיד משלים כ - חוקר הוא אמור לשפוט את זולתו על פי טיב עמידתו של הלה בציפיות . כאשר אדם נמצא בתפקיד מסוים הוא מפעיל סכימה שיפוטית אחת , וכאשר הוא עובר לתפקיד המשלים הוא מפעיל סכימה הופכית שמתאימה לאינטרסים של התפקיד המשלים . ( לשלב בין 2002 2001, Wolf, כדי לבחון תהליכים קוגניטיביים שיפוטיים הציע וולף ) ( , המתייחסת 1996 Anderson, ת התפקיד לתיאוריה הפונקציונאלית של קוגניציה ) י תיאורי לאופן שבו פריטי המידע לגבי אירוע נתון משתקללים במוחו של הפרט לסכימות בתהליך של
|
אדמוני, אריאל
|