|
|
עמוד:99
99 כל הנבראים . פני עלהמוחלטת של האלעליונותועומת זאת , מדגיש אתלהסיפור המקראי , המרחק ביניהם בלתי ניתן לגישור ואפילו לא להבנה . , נהפוך הוא . אין רציפות בין האדם ובין האל ללא חיסרון וללא תוספת . היחסים בין בני האדםהחובה לציית לצו האלוהי כפי שניתן , מכאן נובעת על פי האידיאלשל הזולת . ולכבודולשלומומחויבותו של כל אדםמושתתים על אמת ומוסר , ועל נשו , והכול לפיוהצדיק זוכה לשכר והרשע מקבל את ע . המקראי , מתנהל העולם בצדק ובמשפט לא לפרס על הטעיה . יובוודאבעולם שכזה אין מקום לרמייה , 31 מידה ועל פי חוק . לא ים משמעותי , המנהלים את העולם ומביאים את המבול , ההבדלים במהות האלים מתקבלת ללא שיקול דעת מספק , להביא מבולהחלטתםלשים ומוגבלים . ח . אלי בבל הםפחות לכן נאלצים ולהם שליטה עליו , הם מעוררים כוח שאיןמתוך לחץ של אנליל על שאר חברי המועצה . מועצת האליםומגלגלים את האשמה מזה לזה . , אחריות על מעשיהםים נוטל לא מפניו . הםלברוח תפיסת העולם המשתקפת בתיאור האלים 32 פוליטיקה , תככים ומזימות . אלֵמְמתוארת כעולם את האדם ומעצבת את האלים בצלמו ובדמותו . חולשתם המוסרית של בני האדםמכירההבבליים , בני האדםאל עולם האלים , בו היא מתעצמת לכדי אידיאליזציה של דחפים ותאוות . מועתקת ולכןהאלים , הלב של אינם יודעים למה לצפות , חוששים כל העת משרירות , החיים במציאות שכזו . ובגילוי עתידותהאליםעוסקים ללא הרף בריצוי מתוךהוא אל יחיד וחופשי המביא את המבול הוא ההיפך המוחלט . אלוהי ספר בראשית ם . הוא שופטת כעונש הכרחי על חטאים חמורים מאין כמולאחר חשיבה משפטית , שיקול דעת , , מראשמתחיל את המבול ומסיים אותו על פי תוכנית קבועההוא 33 שרירות לב . בפועל איננו שצדק את תיאור האל בסיפור המבול , ים עקרונות הצדק והמשפט , שמאפיינ . הזמןאורךכלושולט בו ל עד כמה שניתן . האדם , שנברא בצלם אלוהים , הואלאלוהיםלהידמותובאים לחנך את בני האדם ו ולהיות אחראייתובעל חופש בחירה . הוא יכול להטיב או להרע כרצונו , אך חייב להכיר בבחיר בו חיים עובדי האלילים , עקרונות המוסר המקראי מבטלים את חוסר הוודאות . ןלתוצאותיה ויכוון יו יהיו טובים או רעים , אם רק יבחן את מעשיויבעולם העתיק . כל אדם יכול לדעת האם ח . אותם כרצונו . 179 - 178 , עמ ' 1910 סקינר 31 . 16 6 - 164 , עמ ' 1987 וונהאם 32 . 125 - 121 ראו ביתר פירוט : ברזלי תשע " ב , עמ ' 33
|
אדמוני, אריאל
|