|
|
עמוד:89
89 ניתן לצאתאםאם ירדו פני המים ורר ניהם שולח הניצול ציפורים כדי לבמעל פני המים . בש בסופם של שני הסיפורים מקריב הניצול קורבן תודה לאלים שהשאירו אותו כמו כן , בביטחון . משותפת – ולא להשמיד עוד את העולם כולו , בחיים . גם התחייבות האלים שלא להביא עוד מבול לשני הסיפורים . להסיק ששני הסיפוריםדי כדיבהן אין אך , אלו הן אכן נקודות דמיון מעניינות ומהותיות בקרב תרבויות שונות , , תלויים זה בזה . בהחלט ניתן להניח ששני הסיפורים התפתחו במקביל 14 . , או נובע מהסתמכות על מקור משותףמקריהואוהדמיון ביניהן בעולם . רובמיתוסיש לעמוד על הדרך שבה מתפתחים סיפוריו , ז הנחה כדי להבהיר . בני האדם מספרים על אותו אירוע במציאותהסיפורים הקדומים מבוססים על אירוע שהתרחש סיפורים שונים ומגוונים , אשר עוברים מפה לאוזן ומדור לדור , מתפתחים ומשתנים שוב ושוב . , בין אליםלמאבקםייחוסלעיתים קרובות מקבלים האירועים המתוארים משמעות דתית , על ידי , הופך האירוע המציאותי לסיפור בעל מוסר השכל דתיך . כמה עונש אלוהי וכדול , ביניהםבריתל חיים . רק בשלב הבא על התנהלות נכונה באו , לעבודת האליםהראויה שממנו יש ללמוד על הדרך לפיכך , לחלק מהמיתולוגיה הלאומית . ו , תרבותהשל הקנונית יכול הסיפור להפוך לחלק מהספרות ניתן 15 מונית אכן התרחש במציאות בין הפרת והחידקל , השמדה הההצפה וה האם נניח שאירוע חו סיפורים המתארים את הצפת העולם כולות תפ הר שעל רקע אותה קטסטרופה מקומיתעלש , םישהתרחשו בשמייםתיאורוהוספו לוהסיפור למיתוסךפ האנושות . בהמשך הבמים והשמדת . סיפור האירוע נפוץ בכל רחבי המזרחהביאו את האלים להחליט על הטבעת בני האדםהם שו התפתחותעל בסיס אותו אירוע עצמו . זוהיהקדום , ובמקומות שונים נוצרו מיתוסים שונים . אין ביניהם קשר ישיר – הכללי שלהם דומה ווה תשהמעל אף ו , מקבילה של סיפורים ק לעומק אם ישנן ומרמת המתאר הכללי לפרטים של הסיפור עצמו ולבדעבורליש , אם כן לצורך כך , נלך על פי סדר הסיפור . עוד נקודות דמיון בין שני הנוסחים של הסיפור . סיכום דעותל . 392 , עמ ' 1970 ; פישר 18 - 15 עמ ' , תש " טקאסוטו ; 120 , עמ ' 1956 ראד - ; פון 267 - 260 , עמ ' 1945 היידל 14 . 54 - 57 , עמ ' 1994 נוספות ראו : טסומורה עמ ' שרגל תשכ " ז , ; 56 , עמ ' 1964 ספייזר ; 32 - 31 קאסוטו תש " ט , עמ ' הריאלי של סיפור המבול , ראו : דיון ברקעל 15 . 214 , עמ ' 1982 ; טיגאי 61 - 62 , עמ ' 71 - 1970 ; האלו 1 - 32 עמ ',0791 פילבי ; 184 - 187
|
אדמוני, אריאל
|