|
|
עמוד:87
87 קפָּרוּים , מלך שוּ שתִפִּ תנַמתואר המפגש בין גלגמש לבין אוּה , עלילהשלעשר - האחדבלוח גיע גלגמש אל אותנפשתים מאלמוות , הבחיפושיו הקדחתניים אחר סוד העתיק , שזכה לחיי נצח . , וזהלעדכיצד זכה לחיות אותואלשוהוא 5 את הסוד השמור . – בכוח , אם צריך – להשיג ממנו כדי בול הבבליעשרה כסיפור המ - בסוף המאה התשעאת הסיפורזיהה סמית ; מספר לו את הסיפור 6 הקדום . אוהעשר - שמונהההמהמאכשדיתהעלילשלעיבוד קרובזה הוא " ר בתוך סיפורסיפו " עלילהה 7 . סִיס ' אָתְרַחֲעלילתעלילת בריאת האדם , ושמה : חלקה האחרון שלב , לפסה " נהעשר - השבע , ממנו שרדו קטעים מעטים , מסוף האלף השלישי לפסה " נקדום עוד יותרשומרימבוססת על מיתוס ובעלילת , סִ יס ' אָתְרַחֲהכשדי נקרא , הגיבורזִיּוּסוּדְרָאגיבורההקדום קרויהשומריסיפורב 8 . בלבד 10 . לשינוי השמות זהו אותו סיפוראך פרט 9 , אוּתנַפִּ שתִיםשמוגלגמש , בהתפוצצות אוכלוסין ובדרכים שבהן מנסים בבריאת האדםעוסקתעלילת אתרח ' סיס השמדת האנושות כולה היא המענה הקיצוני ביותרהאלים לשלוט בריבוי המופרז של בני האדם . ובלתימעשיתמתבררת בסופו של דבר כבלתיהיאגם , אך האנושי נותנים האלים לבעיית הריבויש . לכן מסתיימת העלילה בהחלטה לאכדי שיעבדו ויאכילו אותם , בני אדםהאלים זקוקים ליעילה . השמדההניסיוןתיאורלהשמיד עוד את בני האדם כולם , אלא לדלל אותם באמצעים אחרים . מזכיר את סיפורו , הועתק אל הלוח האחד עשר של עלילת גלגמש , ממנו ניצל רק אתרח ' סיס , האחרון . ' ט - ' ופרקיםשבספר בראשיתהמבול . בעבררבותבין הסיפורים נחקר הדמיון רבים מהדברים שיובאו במאמר זה אינם חדשים , ט הוא נוסח - שסיפור המבול המופיע בבראשית וסברוסמית , וקיבלו את דעתו שלרוב החוקרים בדרךחוקרים אלו הסתפקועם זאת , בבלית . - על בסיס העלילה השומריתבר עריכה ועיבודשע , עברי . 7 - ,1 שור ' 11 לוח , ' גל 5 , 1998 ; גרינשטיין 240 - 229 , עמ ' 1982 טיגאיעלילת גלגמש , ראו : - על היחס בין סיפור המבול , לבין סיפור המסגרת 6 . 197 - 201 עמ ' ; 8 - 7 . ראו גם : קאסוטו תש " ט , עמ ' 15 - ,1 עמ ' 1969 על גילוי הטקסט וגלגולי פרסומו , ראו בפירוט : למברט ומילרד 7 . 88 - 89 קליין ושפרה , עמ ' . 139 - 138 , עמ ' 1969 ; סיביל 3 ; קאסוטו תש " ט , עמ ' 105 - 102 , עמ ' 1945 היידל 8 . שמם של גיבורי המבול המסופוטמיים " זה שחי לעד " , או " זה שהשיג חיים " – לשלושת השמות הללו משמעות דומה 9 . 11 ; קאסוטו תש " ט , עמ ' 227 , עמ ' 1945 מלמד על סופם ועל שכרם . ראו : היידל 128 - , עמ ' 1996 ושפרהקליין ; 165 , עמ ' 1987 וונהאם ; 217 - 215 , עמ ' 1982 ; טיגאי 15 - 11 , עמ ' 1969 למברט ומילרד 10 . 116
|
אדמוני, אריאל
|