|
|
עמוד:73
73 מהסוחרים ניתן להניח כי . לבחון את חכמת שלמה המלךהגיעהשמלכת שבאאודותבפרק י ' עם , חזרהלתימןאבמלכת שכאשר חזרהת , כי ה נוספ ישנה סבר . כמתוועל חמלכת שבאשמעה משלחת של עוזרים ומשרתים יהודים , והיא לא נותרה יהודייה יחידה בתימן . בפיקודו שלהצבא הרומאי לפני הספירה הנוצרית 25, בשנת תקופת בית שני , מעבר לב חיילים 500 שלדודתימן יחד עם גלכבוש אתהגיעפקודת הקיסר אוגוסטוס , פילעגאליוס גאלוס , אך לאשבצפון תימן נגראן אתוממזרח לצנעא , כבש את אזור מאריבהגדוד . יהודים מטבריה משלחות נוצריות שהגיעו לתימן מתוך מטרהאודותידועכןכמוהצליח לכבוש את כל תימן . 5 . תימן מנעו זאת מהם די ן שיהוולהקים כנסיות נוצריות , אך נכשלו כיו חשוב בעולם היהודי הגיע בזמנו לידיעתם של יהודי תימן , כל חיבור שנתחבר כל מאורע על ידי גדולי היהדות בעולם הגיע בזמנו ובשעתו אל יהודי תימן , והם העתיקוהו לעצמם והפיצו שֵמע יהודי תימן הגיע לידיעת חכמי ספרדשל , כך למ 6 . אותו בעשרות ולפעמים במאות עותקים , שבתימן נהגו להוסיף את שמו של " מפי מגידי אמת " כי שמע העיד הרמב " ן . ימי הבינייםב 7 . ועניין אחרון זה נתמך בכתבי ידהרמב " ם בתוך הקדיש , פותיהם של היהודים בתימןקהש ין וחבר בית הדין הגדול בירושלים . שימש דיעלה לארץ לפני הקמת המדינה , ומשוררהרב ישעיהו ושם , 1951 - אשר התקיים בירושלים בשנת תשי " א הקונגרס הציוני הראשון נאום בפני נשא הוא ריו : ב מד קצרטעקלהלן של היהודים בגולת תימן . העיקריים המאפיינים אתתיאר במדויק אהבת התורה והעבודה , אהבתדי תימן , שלוש אהבות מקננות בלבם : מוריי ורבותיי ! יהו העם והארץ , ואהבת הבורא והנברא . יהודי תימן רואים בכל הערכים האלה דבר אחד 8 וחטיבה אחת שאין להפרידם זה מזה . קודשא בריך הוא , ישראל ואוריתא חד הוא . ם של יהודי תימןהאהבות והמאפיינילדבריו , . לצורך פישוט הדברים , נאמר זאת במילים אחרות במאמר זהארץ ישראל . בודה , אהבת עם ישראל ו , אהבת העוהמצוותהתורההם : אהבת הקב " ה נתחיל . והמלאכההעבודהאהבתוישראלעם , אהבתישראלמאפיינים של אהבת ארץתמקד בנ לאורךקשרים הרציפים של יהודי תימן לארץ ישראל נפרט בתמציתיות את ה . באהבת ארץ ישראל טנפרבנקודה השנייה את העליות ואת ההתיישבות בארץ ישראל . , לנו הידועותקופותכל הת כספיות ליישוב הארץ ולעולם התורה בקהילותתרומות , את תרומתם של יהודי תימןבמעט 9 בנקודה השלישית נעסוק באהבת העבודה והמלאכה . . השונות והקשר לישראלמתימןעליותהא . מוסד : תל אביב , מחורבן בית שני ועד מסעי הצלב : קורות היהודים בחמיר וחג ' אזרשברג , ישראל בערביהחיים זאב 5 . 51 - 52 עמודים ביאליק , תש " ו ) להלן : הירשברג , ישראל בערב ( , יהדות , בתוך : ישראל ישעיהו ויוסף טובי ) עורכים ( , קשריה של יהדות תימן עם מרכזי היהדות "", הרב יוסף קאפח 6 , עמוד ל " א . ) להלן : קאפח , קשריה ( ו " תשל : יד יצחק בן צבי , ירושליםון , פרקי מחקר ועי - תימן . 138 - 137 דיםעמוגברא , תולדות , 7 משה גברא , הרב הגאון רבי ישעיהו משורר זצ " ל : מגדולי הרבנים בדורנו , רב שכונת מחנה יהודה בפ " ת , דיין , אב " ד 8 , עמוד ) להלן : גברא , הרב משורר ( תשע " ח , המכון לחקר חכמי תימן : , בני ברק וחבר בין הדין הגדול : חייו ותורתו . 774 נוסף על הנתונים שפרסמתי בספריי הקודמים , התגלו לי לאחרונה נתונים חדשים המאפשרים לפרוש תמונה מקיפה 9 יותר .
|
אדמוני, אריאל
|