|
|
עמוד:220
220 הם ( . 1985 Hongfei & Jian, 2024 ; Bell, Aggleton & Gibson, 2024 ; Youniss & Smollar, קבוצת השווים מהווה סביבה חברתית . מחפשים עצמאות חברתית מחוץ למסגרת המשפחה Heaven, טחון ואי וודאות , המתעצמים בגיל מעבר זה ) יהמעניקה הגנה בפני רגשות של חוסר ב ( . מתבגרים נמצאים שעות רבות מחוץ לבית , וגם 2000 Caputi, Trivellion - Scott, & Swinton, עם ההורים ומעדיפים להיות בחדרם . ניתן תקשרנוטים לפחותהם – כאשר הם נמצאים בבית לראות ירידה מתמשכת ועקבית במשך הזמן שמתבגרים מבלים עם הוריהם או משתתפים ( . 1987 Larson & Richards, 1991 ; Montemayor & Brownlee, המשפחה ) לבפעילויות של כל , עלוליםשהטילו ( , מתוך הרצון להשתחרר משליטת ההורים והמגבלות 1967 Blos, לפי בלוס ) תמורה ב סטנדרטים שלההשמור על ודנותה של הקבוצה , הדורשת מהם ל היכנע לרהמתבגרים ל לביטחון שהיא מעניקה . ( טען כי בתקופה זו השפעת ההורים מטושטשת מאוד ומשנית 1995 Aseltine, אסלטיין ) אזשווןת חשיבות רבה בגיל הנעורים כימקבל בני הגיל . התלות בבני הגיל השפעתבהשוואה ל ככל שבני הנוער נעשים עצמאיים יותר . כמו כן , בתקופת גיל , הקשרים עם ההורים נחלשים המקשה על בני הנוער לשתף את עניין , רבים מאבקיםכולליםעם בני המשפחה הנעורים היחסים הוריהם בחייהם . למשל , הורים שעצותיהם . כך , אולם , יש מחקרים שמצטיירת בהם תמונה אחרת ; 1995 Emler & Reicher, ודעותיהם חשובות יותר לבני הנוער מאשר דעות ועצות מבני הגיל ) לקבל או לאמץ את ההשפעותעל מנת מסביר כי 1977 Conger, ( . קונגר ) 1963 Hoffman, ( במקבילת קיימ יאלא בהכרח נחלשת , אלא הההזדהות עם ההורים , והנורמות של בני הגיל החברים . להשפעת המחקר בתחום קבוצת השווים אינו מכריע בדבר עוצמת ההשפעה על בני הנוער . לפיכך , ההורים או קבוצת השווים . קיימות בספרות שתי גישות – לא ברור מי משפיע יותר על הנער עדיין הגישה האחת רואה בבני הגיל מסגרת חלופית לקשר : לגבי התפקידים שממלאת קבוצת השווים עם ההורים , והגישה השנייה רואה בהם קבוצה משלימה לקשר עם ההורים ) טוראל , ז ' ולטי , ( . 2002 צפריר ושניידרמן , מטרות המחקר הזדהות עםלגבי בני נוער נורמטיביים ובני נוער עבריינים בין ההבדליםהמחקר שלפנינו בדק את : הןהשערות המחקרההורים , הזדהות עם קבוצת השווים וסוג מפגשי המשמעת שחוו בילדותם .
|
אדמוני, אריאל
|