התגוררות שירית: אתגרים חינוכיים בחשיבה של היידגר על השירה - שלומית תמרי

עמוד:473

473 התאגידית הקפיטליסטית ; הם נידונו לפח האשפה של ההיסטוריה על ידי אחיהם בני האדם . האין שירו של פרוסט רומז גם , שכאשר אנו מסרבים לספק בית לאחינו בני האדם , ההזדמנות לדיאלוג , עשה אף היא נדירה ? ילרחמים , ולשותפות אמיתית ת ת היסטוריות , מנות הגדולה והוא היכולת לחשוף אמיתוֹופוגשים חוק אחר של האכאן אנו מנות ברמז , ו כמו הקשר שבין חוסר הבית והקפיטליזם . בפרקים הקודמים הצגתי חוק זה של הא מנות גדולה , ובמיוחד שירה גדולה , חושפת ומשמרתועתה ניתן להציגו במפורש . היידגר טען שא ת אלו מנות מבססת . אמיתוֹות האיצירת שת היסטוריות . אלו הן האמיתוֹבאופן יצירתי אמיתוֹ אוכל לומר ששירו , היידגרבעקבות מנות והן שיוצרות את היופי שלה . ות האיצירלפעולה ב - מוצבות הוא משמר בצורה יצירתית את האמת לגבישהוא היסטורי , היות , מות השכירשל פרוסט , - היעלמותם של בתים אמיתיים בשביל אנשים רבים שחיים במאה העשרים . ניתן להוסיף שההיות את היופי שלו . נת היא שמכונ , בשירהאמת הזו שלפעולה של - מוצב מנות , ביצירתיות שבה היא משמרת את האמת , מבססתווטען שעבודת האוסיףהיידגר ה נעלי , ציורהשבו שוב על מנות מבססת היסטוריה ? חִוהיסטוריה . ניתן לשאול : איך זה שעבודת הא ת בנוגע לאופן הקיום של האישהציור חושף אמיתוֹה של ואן גוך . היידגר כבר הציע , שהאיכרה ים אלה ניתנת לנו הצצה לחייהם של האיכריםי שנעלה נעליים אלה ובנוגע לעולמה . מכאן שדרך נעל זוהי יצירה מנות ; ות האיציר . הציור מראה דרך אחת לבסס היסטוריה על ידי עשרה - תשע במאה ה יש בה דברים שהם מעבר לעובדות הפשוטות של ההיסטוריה . היא מבססת היסטוריה על ידי זהש מנות . ות האיצירשהיא מאפשרת הצצה לאופן קיום מסוים של אלו שחיו בתקופה שאותה מתארת לתפוס את העולם שבו חיו אנשים , ניתן לנו באופן חלקי ודי גס , אנשים לחייהם שלדרך אותן הצצות . אלה קשור בהיסטוריה שלה עצמה . , מנות יכולה לבסס היסטוריהות הא יציראופן אחר שבו אינני בטוח שהיידגר התייחס לביסוס הזה של אמת כמשמעותי . ביסוס כזה עולה כאשר אנו של מיכלאנג ' לו . הפסל היווה פריצת דרך בכך שבראשית המאהדודמתייחסים להיסטוריה של פסל אנשים היו מוכנים להתייחס ולהעריץ פסל של נער עירום . המנהיגים , עשרה באיטליה - השש העירום של דוד הפוליטיים של פירנצה העמידו את הפסל בכיכר המרכזית . ההצבה של פסל ת לגביהיא חושפת אמיתוֹשמיכלאנג ' לו בכיכר המרכזית של פירנצה מבססת את ההיסטוריה , היות ה בתקופת הרנסנס . חיי היום יום והערכים והנורמות של איטלי מנות לעיתים קרובות מעוררת את הקיום של האדם בהביאה אותו אוו תנת הא ההנאה ממִ ת . כשמביטים בזהירותת חשובות ולמשמעות ההיסטורית של אותן אמיתוֹאותה קרוב יותר לאמיתוֹ בבלט , וכל מנות במוזיאון , מקשיבים לסימפוניה או לשיר , מהרהרים על ארכיטקטורה , צופים ובא מנות , מוצאים שבילים שניתן לעקוב אחריהם כדי לפגושוהדרכים האחרות של התייחסות לא ת הן מנות מעניקה , מבססת ומשמרת . רבות מאותן אמיתוֹות העיקריות שהאולגלות את האמיתוֹ גם מאירות כשלעצמן וגם חושפות נתח חשוב של היסטוריה של הקיום האנושי . היידגר הציע שיש . קבלתו של אתגר זה עשויההתגוררותשיריתכאן אתגר רוחני ראוי , שמעניק עומק ורוחב למונח ת שמתגלות במפגש עםלהאיר ולהעשיר את חייו של האדם . אדם שמנסה לחשוף עצמו לאמיתוֹ תת אלה על ידי התייחסות ולמידה מהן והעברת האמיתוֹ מנות , שמתחייב לשמר אמיתוֹות האיציר שקיומו , לפחות באופן חלקי , הוא קיום רוחני וראוי . לאחרים , הוא אדם

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר