|
|
עמוד:325
325 של העומד לדיןההופעה החיצונית אפליה בדין על רקע האטרקטיביות ו יופי חיצוני של נאשםשאטרקטיביות ו , מחקרים לא מעטים מצביעים על כךפי שצוין לעילכ דרשו מהדיינים המשפט . חכמי ישראל התריעו נגד תופעה זו והחלטת ביתלהשפיע עלעשויים " ולא ( : ' ג , א " י הנביא ישעיה ) . בעניין זה כתבהתחשב ברושם החיצוני של בעל הדיןמל להימנע דף סנהדרין תלמוד בבליאמרו חז " ל ) . באופן דומהלמראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח " " לא תכיר פנים במשפט " נאמר בתורהה על מה שעיניו רואות " . " אין לו לדיין אלא : ( בע ",' ו חכמישלא יאמר הדיין ' הכרת פנים תענה בו '" . במילים אחרות , ", פירש רש " י : ז ( " י ', ) דברים א המשפטיותבדותו הע מה שצריך להכריע את הדין הן לפיה נחרצת הביעו עמדהישראל הגדיל לעשות אחד הדיינים , שהנאשם עושה על הדיין . החיצוניהאובייקטיביות ולא הרושם מהמראה החיצוני של המתדיין ) ר ' חיים בן יו אל בעלי הדין כדי שלא יושפע שנמנע מלשאת את עינ . ( ז " ט ', עטר , תקנ " ט , דברים א של בעל הדיןיתנורמטיבהלאבדין על רקע התנהגותואפליה לרעה בדין , בעיקר לא אותולהוות סיבה להפלותךצרילאעושה על השופט , הרושם הרע שהנאשם אין הדבר צריך , ורמטיביתנוהג בדרך לא נ שהנאשם בבירורגם כאשר ידוע . בשלב הכרעת הדין של מנוע מלהתייחס לעברובית המשפט , זומסיבה . השופט הבא להכריע בדינו להשפיע על הלכות תשנ " ט , ב " ם ) הרמעמדה זו מקובלת גם במשפט העברי , כדבריהעבריין בשלב הכרעת הדין . באו לפניך שניים , אחד כשר ואחד רשע , אל תאמר : הואיל ורשע הוא וחזקתו " ( . ' ה ', סנהדרין כ משפטשאינו משנה בדברו , אטה את הדין על הרשע ! על זה נאמר : לא תטהמשקר , וחזקת זה . " שהוא אביון במצוות לא תטה דינו ) אף על פי ( אעפ " י – אביונך בדינו ענישה על רקע שיוכו של האדם למשפחה עבריינית אפליה ב אחד מעקרונות המשפט הוא שאדם נדון על עבירות שהוא עצמו ביצע , ולא על עבירות שבני : " לא יומתו אבות על בנים ( ז " ט , ד " דברים כ ) משפחתו ביצעו . עמדה זו מקבלת ביטוי בתורה תיש בתורה גם מקורות האומרים בדיוק א אמנם . ובנים לא יומתו על אבות : איש בחטאו יומתו " ( נכתב לגבי הקב " ה : " פוקד עון אבות על בנים , על שלשים ועל רבעים ' ח ', ההיפך . בספר שמות ) כ ( : " פוקד עון אבות עלבע " ז ," כדףסנהדריןתלמוד בבליל פירשו מקרא זה ) " לשונאי " . אך חז , שגם הוריו עבריינים , אדם עברייןביחס לכלומר , כשאוחזין מעשה אבותיהן בידיהן " . בנים . . . ההתנהגות העבריינית של הוריו כשבא לגזור את דינו שלאתבחשבוןלוקח הקדוש ברוך הוא ילדים עבריינים , אין להעניש ילדים על פשעי הוריהם . בהעבריין . אולם , כשמדובר בהורים ולא
|
אדמוני, אריאל
|