|
|
עמוד:469
469 ססו אתי העניקו ובכך הםבטאו את מסריהם בצורה שירית , ירבים מנביאי התנ " ך ב ת שהאל העביר להם . ספר תהילים הוא דוגמה נוספת לשיר בעל כוח חיות והדהוד , שמעניקהאמיתוֹ ומבסס . א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַ� , בַּעֲצַת רְשָׁעִים ; וּבְדֶרֶ� חַטָּאִים , לֹא עָמָד , וּבְ מוֹשַׁב לֵצִים , לֹא יָשָׁב . , חֶפְצוֹ ; וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה , יוֹמָם וָלָיְלָה . ' ב כִּי אִם בְּ תוֹרַת ה מָיִם : פַּלְגֵיג וְהָיָה כְּעֵץ , שָׁתוּל עַל יַעֲשֶׂה יַצְלִ יחַ . יִבּוֹל ; וְכֹל אֲשֶׁרוְעָלֵהוּ לֹאאֲשֶׁר פִּרְיוֹ , יִתֵּן בְּעִתּוֹ תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ . כַּמֹּץ , אֲשֶׁר - כֵן הָרְשָׁעִים : כִּי אִם - ד לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט ; וְחַטָּאִים , בַּעֲדַת צַדִּ יקִים . כֵּן , לֹא - ה עַל 26 , דֶּרֶ� צַדִּ יקִים ; וְדֶרֶ� רְשָׁעִים תֹּ אבֵד . ' יוֹדֵעַה - ו כִּי , כפי שניתן לראות , המזמור הוא שיר אודות הקיום . הוא מעניק למאזין לו או לקורא אותו . רשעיםת הנוגעות למה שיעלה בגורלו של אדם שיכוון את חייו כך שלא יצעד בעקבותיהם שלאמיתוֹ הוא מתאר את התרומה הרוחנית שתעלה בחלקו של זה השואף למלא את דרישותיה הצודקות של תהתורה , כדי לחיות חיים של אמונה אמיתית . המזמור הוא גם קריאה לבני ישראל לבסס אמיתוֹ אלו בחיים היומיומיים שלהם . כאדם שקורא את תהילים בעברית , אני יכול לטעון בצורה גורפת , ת שמוענקות עדיין מהדהדות בתהילים , הן עדיין שרות בתוך גופו של אדם כפי שהן שהאמיתוֹ ת אלה בחייו של אדם שומרת על כוחה . עוברות דרך שפתיו . כך , הקריאה לבסס אמיתוֹ כתביו של היידגר מגלים שוב ושוב , כמו דיוניו בנוגע למקדש היווני שהוצגו לעיל ובפרק מנות היוונית העתיקה . ו , וכמו המונח אלתיאה , שהדברים נכונים במידה רבה גם לשירה ולאחמש רובה של השירה היוונית שהגיעה לידינו , למעשהו , מנות רבותוהיידגר האמין בתוקף שיצירות א אמת ביחס לקיום האנושי , אמת שהיוונים היו הראשונים לתאר . רבים מכתביויםומבססים מעניק ת שהיא מעבירה , במיוחדהשירה היוונית והאמיתוֹעלמנות וושל היידגר מציגים את מחקריו על הא 27 בנוגע ליחס של דהזיין לישות . ת הם גם התחלות , במובן שהםתוֹי מנות שמעניקים או מבססים אמושיר או יצירת א " מה שאינו ניתן להכחשה " , משהו חדש , לתוך מה שהיידגר קראיוצרים קפיצה לתוך ת כלליות קודמות ומקובלות ; אמיתוֹידיווכת על . ההתחלה אינה יכולה להיות מתֻ ( ) unmediable היא אינה יכולה להיות מוסברת או מנותחת . היא קפיצה מעבר למה שהיה קיים בעבר , מעבר ווך על ידי רדוקציה , הסבר או ניתוח . ההתחלה שעולה בשיר או ביצירתלאפשרויות של קיום שמתֻ שמר של אמת זו , יכול להצביע מנות היא האמת שהתבססה בתוכו . האדם שמתייחס לאמת זו , כמְוא תהילים א ', א ' . 26 Heidegger . , Parmenides , trans . Andre Schuwer and Richard Rojcewicz ( Bloomington, Ind . : Indiana 27 University Press, 1992 ) ; Heidegger, Holderline Hymn "The Ister", trans . Wiliam McNeil and Julia Davis Bloomington, Ind . : Indiana University Press, 1996 ) ; Heidegger, Early Greek Thinking : The Dawn of ( Western Philosophy, trans . David Farell Krell and Frank A . Capuzzi ( New York : Harper & Row, 1975 ) .
|
אדמוני, אריאל
|