|
|
עמוד:468
468 היידגר טען , משום שהיאכך , מתנה מנות גדולה היאואיצירתהאמת שחושפת עצמה ב חייוומותושל , שייקספיר איננה נובעת ממה שקדם לה . לדוגמה , האמת שנחשפת בטרגדיה של שווא כן ו , ה מוורונ שני אדונים , אינה האמת שניתן להסיק מן הקומדיות שלו , המלךריצ ' רדהשלישי מאמינים שנכתבו שנה או שנתיים לפני שההיסטוריונים , ) Love's Labour's Lost ( אהבההעמל ת שייחודיות לו . עניין זה . כל אחד מן המחזות הללו פותח התבהרות ומעניק אמיתוֹריצ ' רדהשלישי גוך , כמו הציור של נעלי האיכרה , - מנויות הפלסטיות . האמת העולה בציור של ואןונכון גם לגבי הא לא ניתן להסבירה בחיים האומללים שלו או בפעילויות של החברה בה הוא חי , או בציורים שקדמו שפע בזכות אותו , ולעיתים קרובות מתנה מנות גדולה היאות איצירלציור זה או שבאו אחריו . כל של אמת ייחודית שיצא בה ממסתור . קבוצותכלפי , כלומרזו , האמתעשויים לשמר את האלו שכלפי אמת מכוונת ת ה הענק ונשים . שירה לדוגמה , מכוונת קודם כל לקראת אותם אנשים שמדבריםהיסטוריות של אנשים ויכולים להקשיב ולקרוא את השפה שבה נכתב השיר , בין אם זו גרמנית , עברית , בנגלית או סינית . אמת זו קבוצה היסטורית זו . האמת שמוענקת חייבת להתייחס להיסטוריה שלתוכה הושלכה הייחודי שלה , ובחיכוךבזמן , וחייבת להתייחס לחיכוך שבין הארץ והעולם שמאפיין קבוצה ז ייחודי לשפה זו . כתוצאה מכך , שיר חייב להיות מבוסס בקיום החומרי והרוחני של הקבוצהה ההיסטורית שאליו הוא פונה , והשיר חייב לתרום לביסוס ולהרחבה של היסוד של קיום זה . היידגר ותשעשוית , אמיתוֹת ביחס לקיוםשל אמיתוֹביסוסהם מרכזיים ל , ובמיוחד שירה , מנותוהציע שא של טאגור פונה אל הקוראים " שיר הפרישהלדוגמה , " . כלשהילהיחשף לקבוצה היסטורית אני מקווהשבפרישה הנזירית מן החיים . ולא לברוח לבדידות , הבנגליים שלו לפעול כאן ועכשיו של חיי ושל ידיעותיי . בסיס הקיוםהקיום שלהם כפי שהוא הרחיב את בסיסשהוא הרחיב את אם נתבונן במצרים העתיקה ובהיסטוריה של ישראל ויוון , נגלה דוגמאות טובות שמחזקות מנות של מצרים , ו מנות ובשירה . הא ובא לנו המוענקת את המחשבות של היידגר לגבי האמת ; את ספר המתים ; הפרעונים מנות הפלסטית במקדשים שלו את הא ; שכוללת את הפירמידות ת בנוגע למה שהיה מקובל בציביליזציה מנות הדתית , הם מענק של אמיתוֹווהישגים אחרים של הא , שהתעניינה מאוד במוות , ובמיוחד בשימור של הגוף האנושי לאחר המוות . חוקרי התרבותוז מנות זו , שחלקים מייצגים שלה נמצאים במוזיאון של קהיר ובמוזיאונים והמצרית הציעו שא תה י הי אלמוות שכן , האפשרות שלהמוות וות " לגבי החייםמסביב לעולם , עזרה לבסס " אמיתוֹ מצרים לפני שלושת אלפים עד חמשת אלפים שנה . רבים מן הלקיום שלמרכזית בנוגע : תאמיתוֹ מעניקים חלקים השיריים של התנ " ך יש לפחות שני תפקידים . הםל לאמונה באל ובנוגע לחיפוש אחר הצדק בתוך מצב היסטורי מסוים . שירה זו היא קריאה לישראלים ת אלה על ידי התייחסות לדרישות האל בחיים היומיומיים שלהם , גם בהילכדם ברשתלבסס אמיתוֹ היא דורשת פעולה ומחשבהשהמחויבויות של החיים . האמונה של ישראל היא עולמית , היות ה , שבהפרישהמתרחשת בשירו של טאגור , ת שלאממתאימה מאודגישה זו בעולם , כאן ועכשיו . אתיםומבטאםאת עצמיםהאל דורש שהמאמין יישאר בתוך המצב שבו הוא או היא מוצא לאל באותו מצב . םואת מחויבותם , את אהבתם אמונת
|
אדמוני, אריאל
|