התגוררות שירית: אתגרים חינוכיים בחשיבה של היידגר על השירה - שלומית תמרי

עמוד:467

467 , רומיאו , האוהב הנמצא מחוץ לחסדיה של אהובתו ועדיין משתוקקאחריםכמו רבים אליה , מוצא מפלט בשירה כדי לתאר את לבטיו . שוב , כמו מאהבים רבים , הוא מכליל הכללות לגבי ת שהן מוחשיות למאהבים . יופיים של החרוזים אינו רק בכך שהם פותחיםהאהבה , ונוגע באמיתוֹ ת מסוימות לגבי האהבה , לדוגמה , " שהאהבה היא אדמקום של התבהרות וחושפים אמיתוֹ געון הסודי ביותר , חוצפה מוחנקת וממתקים שמורים . " י " הש וכן המתרומם עם רתיחת הגעגועים " ת אלה בקצבקספיר משחק עם השפה ומציג אמיתוֹייששכיווןהיופי אף הוא מבריק ומצלצל חריזה , במשפטים שהתענוג מהדהד בהם . סיבה חשובה לתענוג הזה היא שכשמשפטים אלובו וזניים , אנו חשים את התענוג של משחק עם השפה . השירה שלחולפים דרך השפתיים או נכנסים לא נראית כמכוונת לשיריות של ו , מתנגנת בגופנו כמו משחק אנאבל ליקספיר כמו שירו של פו , ייש שהשירה היא קיום בסונטות לאורפאוסיתכן שלכך התכוון רילקה בציינויהשורות . האם 24 ? Gesang ist Dasein ( ) קרובות , השירה דרך השפתיים , שירה שפועמת ומהדהדת בתוך גופו של אדם , לעיתים ים שהוצגו בשיר . צעמאמושכת אותו אל שירה גדולה , ומעודדת אותו להתגורר שירית בהתאם ל דרך משחק השיר עם השפה , דרך האפשרויות שהשיר מוליך – כאשר זה מתרחש , אדם יכול לחוש שהשפה שומרת את חוסנה וזוהרהּ כמתנה . אדם זה עשוי – אליהן : האפשרות ששירה היא קיום של החרוזים בגופו או בגופה , על המתנה המיוחדתההדהודלתמוהּ , בעודו חש או נהנה מרטט והמסתורית של השפה : שירה . איך זה ששירים מסוימים , שחרוזיהם מתנגנים , נותנים כה הרבה ת ומבססותתבהרות שבה מתרחשות אמיתוֹת ופותחים אותנו לה שמחות פשוטות והנאות משחקיוֹ פתוח ? מרחב העצמן ב כדי להמשיך ולהבהיר את היחסים בין שפה לאמנות , היידגר הוסיף : " השפה עצמה היא המקורי של השירה . הבכך הוא התכוון שהשפה משמרת בתוכה את טבע 25 שירה במובן הבסיסי " . מרכיב מרכזי של טבע זה הוא יכולתה של השירה לפתוח מקום של בהירות , מקום פתוח שבו האמת מבססת עצמה , שבו הקורא או המקשיב פוגש את ההתרחשות של אמת . כתוצאה מכך , היידגר שהתפקידכיוון , מסיק , הטבע של השירה הוא הביסוס של אמת . שפה היא שירה במובן המהותי הוא לאפשר לישויות ולהוויה לצאת ממסתור על ידי פתיחה , המרכזי של שפה בשבילנו בני האדם ת לגבי הישויות ולגבי ההוויה מתבססות . של התבהרות , שבה אמיתוֹ היידגר הציג הסבר רחב ומדויק יותר למסקנתו שטבע השירה הוא לבסס את האמת . הוא הבין את הביסוס של אמת בשלושה אופנים : להעניק , לייסד ולהתחיל . בשירה גדולה מתערבבים בביסוס של האמת , ועדיין היידגר הציג אותם בנפרד , אולי כדי שנוכל להבין שלושה אופנים אלו אותם טוב יותר . הוא הוסיף , שכל אחד משלושת ההיבטים של ביסוס האמת קיים רק אם ישנם תות שהתבססו . י אנשים שמתייחסים לאמת ומשמרים כל אחד מאותם היבטים של האמ – משמרים ההתבססותשמאחראנשים כאלה עשויים לשאוף להתגורר שירית בהתאמה לאמיתות שהתבססו . מנות ובעיקרוללימוד הדרך להתייחס לאן מנות , וכות האיצירשל אמת היא מרכזית למקור של לשירה , ההבהרות של היידגר לגבי הענקה , ייסוד והתחלה דורשות הבהרה נוספת . . ( ,2007 הוצאת עם עובדאביב : - ) תל ם : שמעון זנדבנק ו , תרג סונטותלאורפאוסהבעברית ראו : מריה ריינר רילקה , 24 . 74 . Heidegger, "The Origin of the Work of Art," p 25

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר