|
|
עמוד:465
465 מנות היא רק דרך אחת שבה אמת מבססת עצמה באזור הפתוחוהיידגר הצביע על כך שא שהיא יצרה . דרך אחרת של יצירת התבהרות שבה אמת יכולה להתבסס היא על ידי ביסוס של מצב פוליטי . דרך שלישית שבה האמת יכולה לבסס עצמה היא כשנוצר אזור פתוח על ידי הקרבה שלי שאלה ששונה לחלוטין מן — על שאלת ההוויה לאהובתי . ויש עוד דרך , זו הנוצרת כשחושבים ת שהמדען עשוי לגלות נמצאות כבר בתחום שנפתח השאלות ששואל המדען את הישויות . האמיתוֹ ד בעבודתם של מדענים קודמים . המדען עובד בדרך כלל בתוך התבהרות מאוד מוגדרתועוּבּ די שונה מן המונחים של היידגר , ועדיין בהתאמה שנפתחה והתבססה . במילים אחרות ובאופן אהבה , צדק , יופי , ידע וחוכמה , באים לידי קיוםדוגמתלמחשבותיו , הדברים הראויים בפני עצמם כאשר נפתחת התבהרות שבה האמת יכולה להתבסס ושבה יכולה להופיע התרחשות של אמת . מנות פותחת התבהרותובהמשך עוסק מאמרו של היידגר בפרטי האופנים שבהם עבודת הא שבה יכולה לעלות האמת . הוא מפתח את נושא החיכוך שבין הארץ והעולם . לא אציג כאן דיון זה מנות . את חשיבתו זו מקדימה ההגדרהואלא אחזור ישירות לחשיבה של היידגר לגבי השירה כא 19 מנות היא ההתהוות וההתרחשות של אמת . " ו מנות : " האוהסופית שלו לא אחד הרעיונות היותר מבריקים של היידגר מגלה את חשיבותה של השירה לדיון לעיל : " כל ההתאפשרות מתרחשת כמבשרת את הופעת האמת כמות שהיא , ככזאת היא בהכרחאם מנות , וא מנויות , דוגמת ציור , ארכיטקטורה , מוסיקהוהיידגר אינו מתכוון ברעיון זה שכל הא 20 שירה . " מנות של השפה יש מעמד מועדף בתחוםואזאת מכיוון של . וריקוד יכולות להיות משויכות לשירה מנות . הוא חוזר ואומר שעניין זה נעשה ברור אם אנו מבינים את השפה כמשהו שהוא הרבהושל הא שהשפה היא ברכה שמשפיעה מתנות ייחודיות . אחת מן הברכותמעבר לכלי של תקשורת . ראינו הללו היא שרק השפה יכולה להביא את מה שיש לראשונה אל הפתוח . גוך שהיידגר משתמש בו כדוגמה - שה הכפרית בציורו של ואןי נתייחס לזוג הנעליים של הא במאמרו . בלי השפה , גם אם קשה לדמיין מצב כזה , נעליים אלו לעולם לא היו באות לידי ישות כנעליים . המעמד המועדף של השפה הוא שבתוכה אנו מוצאים את המונח המציין אובייקט מסוים ובייקט שעשוי מחתיכות עור תפורות יחדיו . כאשרזה שאותו נועלת האישה הכפרית על רגליה , א אדם שומע או מבטא או כותב או קורא מונח זה , נעליים , הוא או היא נותנים לאובייקט ייחודי זה , ם את קיומםישה כפרית . השפה נותנת לנעלי יהעשוי מעור , את הישות המסוימת כזוג של נעלי א נה זו של קיום , ואן גוך לעולם לא היה מסוגל לצייר את נעלי האישה הכפרית . או כנעליים . בלי נתי מנויות מופיעות כבר בתוךוכפי שהיידגר הסביר , הציור , הפיסול , הבנייה , הריקוד וכל שאר הא ההתבהרות , בתוך הפתח שהשפה ביססה על ידי נתינת השם והאמירה . מנות של השפה , מגלה שכאשר השפה כמתנה מבססתוהיידגר הוסיף ששירה , כא של פבלווהתבהרות , היא מאפשרת אפילו לדברים עמומים להבריק ולצלצל . הזכרתי את שירי יםהישות והגימור המבריק של כמה מן האבנים הללו נפתחהםשב 21 , צ ' ילה של אבנים העלנרודה עבור הקורא . האבנים , כישויות , אינן יכולות לפתוח אזור של התבהרות שבו יופיע הגימור המבריק והמצלצל שלהן . רק בני אדם , שבורכו במתנת השפה , יכולים לבסס אזור כזה של התבהרות . מתנה . 71 . Ibid . , p 19 Ibid . , p . 72 . 20 . ( ,2002 הוצאת קשב לשירהאביב : - ) תל קרן - , תרגום : טל ניצן שיריםפבלו נרודה , 21
|
אדמוני, אריאל
|