|
|
עמוד:167
167 ' : תורת האישיות על פי ריבוי הזהויותחלק ו האישיות ההומוגנית לעומת האישיות ההטרוגנית זמנית מהיבטים קוגניטיביים ומהיבטים רגשיים באישיות האדם . - הפרופיל השפיטתי מושפע בו על מנת להיות מסוגלים לאבחן את הפרופיל השפיטתי הבנוי מתשעה מרכיבים ובהקבלה מתשע אנו נדרשים לשנות את התפיסה המקובלת בהבנת האישיות , הפרעות אישיות , כפי שתואר לעיל , כבעל זהות אחת ואינטגרטיבית , ולהמיר אותה לגישהשל האדםהמבוססת על גישה הומוגנית הטרוגנית המייצגת את האישיות כבנויה מריבוי של זהויות . זמנית עם מצבי רוח משתנים - כל אחד חווה את עצמו כזהות אחדותית אך בו גםבמקבילאחד מאיתנו מרגיש בחוויה הסובייקטיבית שהוא גם בעל זהות אחדותית אחת אךכל דברנתונה לשינויים עקב לחצים חיצוניים או עקב מצבי רוח משתנים . לעיתים הכזהותוחווה את מוקצן ואנו מצהירים : " זה לא הייתי אני באירוע המסוים " . חקר הטרנספורמציה של הזהות בא ולעיתים ( 2006 בלאק , ו ) מיטשללידי ביטוי בספרות המקצועית בחקר הטרנספורמציה של העצמי כיווןהזהותמושג . אני מעדיף להתייחס אל ( 2015 ) מנדלוביץ , מומר למושג הפלואידיות של האני . " אני " תפקוד בודד של עצמי או שלולא רק המלאההאישיות את שהזהות מייצגת ל ומיסטר הייד יכולנו ד " ר ג ' ק הינה שכל אחד מאיתנו מאופיין באופן נורמטיבי כבעל " ריבויכאן הטענה הרדיקלית המוצגת ליד " ר ג ' קדוגמתכל אחד מאיתנו מתאפיין בזהות מרובהכלומר ריבוי זהויות . , אישיויות " מתחוללת , הסינרגיה משתבשתאם . ומיסטר הייד , אך השסע הזהותי מתלכד באופן סינרגטי יותר המערך הנפשי עוברעודמוקצןדברהידרדרות לעבר דיסוציאציה זהותית נוירוטית , ואם ה קיים ביטול מרכזיותו של עצמי יחיד ובמקביל פיזורמתמודרני , פוסטהשסע פסיכוטי . במונח הקשר . גישה זאת עומדת בניגוד לדגם הנפשי שלכהסובייקטיביות והדגשה של השמת החוויה שכבתי . - בנוי כמבנה ורבפרויד שהוא סטטי , הזהות הקליידוסקופית של תסריטים פנימיים כדוגמת התיאטרון זהותית המתאפיינת כזהות - תיאורטיקנים שונים כינו במינוחים שונים את האישיות הרב - העצמי , הפרוטאני , העצמי בר : ( 1997 אלון , ועומר ) כפי שמתואר בספרם שלקליידוסקופית הדור הקודם הציג את האישיות כמוצקה לעומת הדור הנוכחי המציגהקולאז ' . ההחלפה , אישיות תיארה את נפש האדם במטאפורה של ( 1999 ) . ג ' ויס מקדוגלאת האישיות כמשתנה כל הזמן שהוצג על ידי פרויד בטענה שהתייחסה , היא הושפעה מהמקרה של אנה או , תיאטרון . לטענתה שלאסוציאציות החופשיות במהלך התרפיה אצל ברוייר כאל " התיאטרון הפרטי שלי " . טענתה ל תיאטרון , גם אם נכתבו בילדותבמולכל אדם יש " תסריטים " פנימיים כשהיאמקדוגל המוקדמת . שכן , ההשפעה נמשכת עד הבגרות והיא עלולה להתפתח לכדי תווים נוירוטיים ופסיכוסומטיים .
|
אדמוני, אריאל
|