התגוררות שירית: אתגרים חינוכיים בחשיבה של היידגר על השירה - שלומית תמרי

עמוד:456

456 םאותם מחקרים חשובים על חייו של היידגר , והעובדות המרשיעות שהן חושפות , אינ ועדיין , לאתגר את העובדה שאותו מרטין היידגר כתב רעיונות מרגשים על הומניזם וקיום אנושי , יםיכול . עיניים ושכמה ממחשבותיו על השירה הן מקוריות ומאירות גם אם , השירהאודותזה מציע שכדאי לחשוב וללמוד על כמה מתובנותיו של היידגרספר , תנועת יסטנס זרטר , שהיה פעיל ברא פול ס - ' אןזהיה אדם רשע שהשתתף ותמך ברשע . הוא , למד הרבה מכתביו של היידגרהשנייה ההתנגדות לשליטה של הנאצים בצרפת בזמן מלחמת העולם רטר הותקף על ידי אינטלקטואלים בצרפת על שכתבאוהכיר בחובתו לו . אחרי שהנאציזם הובס , ס קריאה : לראויהרטראספרים שהושפעו מפילוסוף נאצי . תגובתו של ס דבקותו בהיטלריזם ניתן אתהיידגר היה פילוסוף הרבה לפני שהיה נאצי . להסביר על ידי פחד ואולי אמביציה , וקונפורמיזם . זה לא נחמד להביט על לבטל את הנימוקים ההגיוניים מספיק כדיזהלמה [ ] זה , אני מסכים ; אבל ; הסוציאליסטיתהוא חבר במפלגה הנאצית " אתה אומר , " היידגר " שלך . ; : להיידגר אין אופיכךזהאין להיות נאצית . " חייבתלכן הפילוסופיה שלו התנצלות לב העניין . האם תסיק מכך שהפילוסופיה שלו היאוהו האמת וזז האם אינך יודע שלעיתים אדם אינו מגיע לרמה של עבודתו ? על פחדנות ? רק משום שרוסו נטש את ילדיו ? ואיזה האמנה החברתיתהאם תרשיע את שלבזו שלנו בתנו יחשהיידגר בכל מקרה . אם אנו מגלים את שינוי עשה פילוסוף אחר , אם אנו מבקשים ממנו טכניקות ומתודות שיאפשרו לנו כניסה כל אחת מן התיאוריותמאמציםאל בעיות חדשות , האם פירוש הדבר שאנו ס שאל את הדיאלקטיקה שלו מהגל . האם תאמר שבשל כךקשלו ? מר 6 הוא עבודה פרוסית ? הקפיטל מופיעים את הטכניקות החשובות , הרעיונות והמחשבות ש שנכון להפרידלכן , סארטר טען אותן . זוהי הגישהלעיתים באדם שכתב ים ופיעמשוהרשעותמן הפחדנות , בפילוסופיה של היידגר זוהי חידה שאני משאיר לחוקרים גיע לרמה של עבודתו ? מדוע היידגר לא הבספר זה . דגלתישבה אחרים את פתרונה . * שירה הוא חידה . היידגר ציין שיחס זה לעתים קרובות קשור לשאלתהגם יחסו של אדם אל ( Being ) הוויהה ביחסה אלהעולם , - בתוך - האנושית כהיותהוויה , או ה Dasein ( ) היחס של דהזיין הוויה . הוא הסביר שההוויה היא מעבר להגדרה , היא אינה יכולה להיות מוגבלתהולמשמעות של ( ; extant לשימוש הוא משהו שנמצא ) אובייקטשולחן הוא אובייקט לשימוש ; " על ידי הגדרה : Being ( . הוויה שייכת לישויות ) something that is extant is a being משהו שנמצא הוא יש ) מונחת מראשההוויה ] שבה מצויות הישויות [ להוויה ; אינני יכול ללכת מעבר ( . belongs to beings 7 . " הלא ניתן להגדירג מסוים וסוההוויה אינה מ ; בכל קביעה שלי לגבי הישויות Jean - Paul Sartre, Selected Prose, trans . Richard McCleary ( Evanston, IL . : North - western University 6 Press, 1974 ) , p . 156 . Martin Heidegger, The Basic Problem of Phenomenology, trans . Albert Hofstadler ( Bloomington, Ind : 7 Indiana University Press, 1982 ) , p . 84 .

אדמוני, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר