|
|
עמוד:455
455 הקדמה . ( ניקולאי ברדייב " ) האדם הוא חידה בעולם , אולי החידה הגדולה ביותר " מתועדת 1934, – 1933 בין , . חברותו בת השנה במפלגה הנאציתחידהמרטין היידגר היה במידה רבה עובדה שאיןהתמיכה באנטישמיות . המעידות על ים בנאציזם והערותכנאומיו התומכך גם . היטב היידגר הזדהה וביטא , 1943 ואולי אפילו עד 1940 – 1930 שביןבמהלך העשורשהיאחולקים עליה הוא הביע נאמנות גםבמשך תקופה מסוימת , ו 1933 - מ . החלאת נאמנותו לאידאולוגיה הנאצית הוא עזב בהדרגה את תמיכתו , למשטרו של היטלר . רק כאשר נעשה ברור שהיטלר מפסיד במלחמה במשטר הנאצי . יתרה מכך , אחרי נפילתו של הרייך השלישי , היידגר מעולם לא התנצל על תמיכתו גינה ישירות ובדפוס את הזוועות של המלחמות הנתעבים . הוא גם מעולם לאבמשטר ועל מעשיו המרושעות שהיטלר יזם , ואת מעשי הרשע השטניים של הנאציזם . הוא הפחית בחשיבותה של לא התחרט על דבקותו בנאציזם . אף פעםהשואה ו - , הכולל הקדמה למהדורה הגרמנית מהקדמהלמטפיזיקהאחת קצרה היא ספרו , דוגמה המלא והמעובד של ההרצאה שנשאה טהיידגר : " הכרך הנוכחי כולל את הטקסהסבירשבה 1953, 2 . " 1935 את אותה כותרת ושאותה נשאתי באוניברסיטה של פריבורג בבריסגאו בסמסטר הקיץ של היידגר שלא לשנות את ההצהרה הבאה שהופיעה , החליט 1953 - מבאותו טקסט מלא ומעובד סוציאליזם אבל שאין - בודות המופצות בימים אלה כפילוסופיה של הנציונל לקראת סוף הספר : " הע להן כל קשר לאמת הפנימית או לגדולה של תנועה זו . . . כולן נכתבות על ידי אנשים שמנסים לדוג הוא לא הוסיף שום הערה מסייגת באשר לסיבות שבגינן 3 . במים הסוערים של ' ערכים ' ו ' טוטליות '" , שהזוועות של הנאציזם , אחרי 1953 - ב המלא והמעובד . כךטבתוך הטקסהצהרה זו לא עיבד היו מוכרים היטב , אחרי שכתב את " המכתב על הומניזם " המפורסם , שבו כפי , ובעיקר השואה שבחיםהיידגר לא שינה או אפילו הוסיף הערה מסייגת ל - שאראה , מוצגות מטרות אנושיות ראויות עם הרשע ישיר אין שום ספק שמרטין היידגר ברח מכל עימותלפיכך , תנועה הנאצית . ל הנלהבים העידוד והתמיכה שהוא עצמו נתן למעשים מרושעים , . הוא גם לא ניסה להסביר אתשל הנאציזם שבוצעו על ידי רבים מעמיתיו הגרמניים . , נתעבים ומשחיתים , דבקותו של היידגר בנאציזם ובריחתו מעמידה מול הרשע שבעברו ובעברה של גרמניה , אני מציין להלן 4 שבין חייו של היידגר לפילוסופיה שלו . חיבור ונמרצים על ה לדיונים רביםוהוביל ן העניין . הספרים שקראתי על חייו של היידגר מגליםישעבור נושא הספר הזה דיונים אלו אינם ממ כאשר עמד מול רשע . במשך שנים מושבע : היידגר היה פחדןממה שנאמר עד כהאת מה שברור גם תה יספרס , שאשתו הי ארל יאהכריז באוזני קףא 1933 - ברשע של הנאציזם , בהתמדההוא תמך ב יחסו לעברו כתומך בנאציזם , על כך נוסף 5 . ומית מסוכנת של יהודים " אל - ןיה : " יש ברית ביייהוד . ם מן הרשעות של הנאצים ללאורך כל חייו הוא התע . ולא אותנטיוברייך השלישי היה מטופש Martin Heidegger, An Introductionto Metaphysics, trans . Ralph Manheim ( New Haven : Yale University 2 Press, 1987 ) , p . vi . Ibid . , p . 199 . 3 Victor Farias, Heidegger and Nazism, trans . Paul Burrell and Gabriel R . Ricci ( Philadelphia : Temple 4 University Press, 1989 ) ; Richard Volin, Ed . , The Heidegger Controversy : A CriticalReader ( Cambridge, Mass . : MITPress 1993 ) ; Fred Dallmayr, The Other Heidegger ( Itaca, N . Y . : Cornell University Press 1993 ) . Taken from Thomas Sheean, "Reading a Life : Heidegger and Hard Times," in The Cambridge 5 Companion to Heidegger, ed . Charles Guignon ( Cambridge, England : Cambridge University Press, 1993 ) , p . 87 .
|
אדמוני, אריאל
|