|
|
עמוד:446
446 המקובלים בחלוקת החטיבות המוזיקליות הלחן , אציג כמה מונחים לפני שאעבור לניתוח למשפטים . המוזיקה הינה שפה המעצבת את הזמן . כפי שהשפה מאופיינת בחטיבות של משפטים ופסקאות , מושגאת הצורה המוזיקלית בעזרת פראזות ופריודות מוזיקליות המאופיינות בעזרת מבנָהכך המוזיקה המוזיקליים ( . מבנים אלו עוזרים לנו לעקוב אחר המוזיקה ולזכור את המוטיבים "cadence ) " קדנצה ה של החומרים DNAםיידולמה הקדנצה מכילה בתוכה את החומר הגנטי של הסולם , מעין טביעתשלה . הקדנצות מגדירות לנו את חטיבות הזמן המוזיקליות ומאפיינות אותן , כפי שטעמי . וההרמוניים שלו המשפטים המקראיים ומחלקים אותם באופן ברור לחצי משפט בעזרת טעםאתהמקרא מאפיינים ( מקביל ) half cadence מושג המוזיקלי " חצי קדנצה " ה 27 האתנחתא , ולסופו בעזרת הטעם סוף פסוק . ( מקביל לסוף פסוק . authentic cadence והמושג " קדנצה אותנטית " ) , ציפייה להמשך , היוצר לאתנחתא נטית " . ת או " קדנצה או ( , מהווה חטיבה מוזיקלית שבסופה " חצי קדנצה phrase" " ) פראזההמונח " מורכבת משתי פראזות עוקבות המכילות לרוב חומרים , בצורתה הקלאסית ," פריודה המוזיקליתה " " פראזהכומשמשות ( "antecedent - consequent ) מקדים משליםמלודיים והרמוניים קרובים ביחסים של " " פראזה מסיימת " ) סוף פסוק ( . כפותחת " המסיימת במעין שאלה ) אתנחתא ( ו : מודגמת על המלים של הבית הראשון של השיר - החטיבה הראשונה תיבות כל אחת . 4 המורכבת משתי פראזות בנות החטיבה הראשונה בנויה בצורת פריודה בת שמונה תיבות , ועל הצליל השני של Vרעגייטשה - הפראזה המקדימה מסיימת באתנחתא מוזיקלית ) על הדרגה ההרמונית ה הפראזה השנייה חוזרת על החומר . סי ( ומשאירה את המאזין בשאלה או בהרהור ובציפייה להמשך – המלודי של הפריודה הראשונה ומסיימת אותו ב ' סוף פסוק ' מוזיקלי בשתי התיבות האחרונות ) על הדרגה . ( לה – ועל הצליל הראשון של Iםלוסה - ההרמונית ה . צלילשה צלילים למעלה לצליל מי יוקופצת חמבצליל נמוך במילה " אל " המתחילההיצירה נפתחת במסורת המוזיקליתשאו צליל הדיקלומציה ) הדקלום ( , מאחר ( Recitation note ) קרוי צליל הרסיטציהזה . של מרחקפיזי - גופני לדימויאת ההקשרמאזיןנהוג לשיר על צליל זה את עיקר הטקסט . הקפיצה מעוררת ב " אל " מושרת על שני המילה . הטרנסנדנטי , הנסתר הרחוק , ניית האדם אל האלוהיםבמקרה זה מדובר בפ יון ", מאריך - חב " - תר " ו - ת - צלילים , ומאפשרת לנו לחוש את הפנייה של האדם אל האלוהים . במילים " מס באמירת ההברה על גבי כמה צללים . המוזיקה היא אומנות של זמן , והיא מתקדמת בזמן . בניגוד זלבסקי , המוזיקה לוקחתואו בשירתשיר , לקריאה בספר בו ניתן לחזור ולקרוא את המשפטים הקודמים , בשמיעת למאזין או לשר אין זמן להשתהות ולהרהר בטקסט הרץ . אצל זלבסקי . את הטקסט קדימה ומריצה אותו ", אתנומוזיקולוגי - תחומי בלשני - עיון בין – סוגיות בטעמי כ " א ספריםשתי , " משיח ואורי שרביט - ראו בדומה : רחל חיטין 27 . 434 - 435 ( , ב " סד ' ) תש - ג ' : א " ע תרביץ
|
אדמוני, אריאל
|