|
|
עמוד:445
445 " סקונדה עוקבים , הם בין שני צלילימרווחיםסוגינהוגים שני המז ' ור והמינור בסולמות , צוין לעילכפי ש המרווח בין – ההגבהה של הצליל הרביעיעקב , בשטייגער " מי שברך " . אולם " סקונדה גדולה " ה קטנה " וה מוצגיםלהלן , הבדוגמ . ) augmented interval ( וצר מרווח " מוגדל " נ גדל לשלושה חצאים ולכן 3 - 4 יםצליל : מרווחי הסקונדה השונים סקונדה קטנה סקונדה גדולהסקונדה מוגדלת ) 2 / 1 ( חצי טון ) 2 / 1 * 2 ( טון 1 ) 2 / 1 * 3 ( וחציטון . השטייגערצליל השישי המוגבה הינם מסימני ההיכר שלהושל מרווח הסקונדה המוגדלתהמיקום שטייגער זה " אוריינטלי " . ו " יהודי " הסולם כסולם " אקזוטי ", 21 משמשת לזיהוי ולסימון הסקונדה הגדולה היה " הכלייזמרי הקשור לעליי , ב " ניגון עלי מלבסקי " הבן יקיר לי אפרים " שמואלהחזןד בלחן של ומוכר מא אף הם שני הניגונים האחרונים אפופים . של בעל התניא דודי דופק " קול בניגון חב " ד " למירון בל " ג בעומר ו מציין את העלייה הפיזית והרוחנית להדלקת המדורות בקבר ר ' שמעון בר – ה " י . " ניגון עלי בניחוח מיסטי כלומר לפתיחת 23 , פתחי לי . . . "" , ה " דוד " שלב " קול דודי דופק " אנו שומעים את הפנייהו 22 יוחאי במירון , . הנשגבת ולקדושהלאלוהותהלב ניתוח הלחן עבור לניתוח הלחן של זלבסקי . א , הלחןשטייגער " מי שברך " עליו מבוססהיסודותאתהצגתילאחר ש זלבסקי עושה שימוש בשטייגער " מי שברך " ואף לחנו אפוף באותו ניחוח מיסטי המתאים כל כך לטקסט המורכבת משלוש חטיבות 24 סודות קבליים . לחנו של זלבסקי בנוי בצורה מחזורית , בו טמונים של השיר הוא ובנו 25 , זלבסקיהמקורי של צביתקליטור . בביצוע המוקלט ב ( אותן אציין באותיות לועזיות ) מוזיקליות מדלגים לבית , השניים ( Interlude ) לאחר מעבר מוזיקלי . שרים את שש חטיבות השיר הראשונות נתנאל . המעבר המוזיקלי עצמו נשמע כחלק אינטגרלי מהשיר C, האחרון והמסכם , המושר על החטיבה המוזיקלית 26 . וכאילו מפצה על החלק שהושמט : ABC + ABC + Interlude + C הינו של הצורה המוזיקליתסכמתיתיאור רְחוֹבוֹת הַנָּהָר נַחֲלֵי אֱמוּנָה . – C חטיבה בְּרֵ אשִׁ ית תּוֹרָתְ� הַקְּ דוּמָה , – B חטיבה אֵל מִסְתַּתֵּר בְּשַׁפְרִ יר חֶבְ יוֹן , – A חטיבה מִי אֵל כָּ מוֹ� עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת . – C חטיבה מָ רוֹם נֶאְדָּר בְּכֹחַ וּגְבוּרָה , – B חטיבה הָאֵל הַגָּדוֹל עֵ ינֵי כָל נֶגְדֶּ� , – A חטיבה חָזָק מְיַחֵד כְּאֶחָד עֶשֶׂר סְפִירוֹת – C ודילוג לטקסט של הבית האחרון , חטיבה – מעבר מוזיקלי בגישת המחקר הסמיוטית . signifier המונח 21 , הלאומית , הספרייהאתר הפיוט והתפילה , משה ) מוסא ( ברלין , ניגוני ההילולה במירון 22 year / lag - of - insight / cycle - music / piyut / articles / personal - https : / / www . nli . org . il / he / discover / music / jewish - nigunim - meron - and - aomerb . שיר השירים ה ', ב ' . 23 . כל שלושה בתי שיר מהווים מחזור מוזיקלי 24 לעיל . 4 ראו הערת שוליים 25 העיר שהמעבר , נפתלי ווגנר פרופ ' , מורישמחמת אורך השיר , הוקלטו רק כמה מהבתים . עלה נתנאל זלבסקיבשיחה עם 26 . ו דיוק על חלקרהמוזיקלי בעיבוד של נתנאל כאילו מפצה על החלק שהושמט , או לית
|
אדמוני, אריאל
|