הקדמה

עמוד:10

10 הקדמה אפשרות נוספת לארגון החומר הייתה לפי תכנים, כלומר לפי האירועים שהיו במוקד המחקר ו / או ההקשרים שבהם המחקר נערך . לאחר התלבטות, בחרתי בדרך זו לארגן את הצגת מחקריי, על אף שאני מודעת לכך שגם פה תיתכן חפיפה מסוימת, שכן ישנם מחקרים המשלבים חקירה של תגובות לאירוע מסוים בשילוב עם תכונות האדם החווה את האירוע . ברצוני לציין שמטרתי הייתה לתאר את מחקריי בשפה פשוטה, כך שהכתוב יהיה ברור ומובן לכל אדם, גם למי שאינו מכיר את המושגים השגורים בתחומי הפסיכולוגיה או המתודולוגיה . יתר על כן, כיוון שלעיתים מושגים בתחום חקר הלחץ מוגדרים בצורות שונות על ידי חוקרים שונים, עשיתי כמיטב יכולתי להסביר את רוב המושגים בפרק הראשון . הסברתי גם מספר מושגים מתחום המתודולוגיה בפעם הראשונה שבה הם מופיעים . כמו כן, שילבתי בספר אירועים וסיפורים אישיים מחיי, שהיו רלוונטיים לנושאי המחקר . בפרק הראשון אסקור בקצרה את המחקר בתחום הלחץ, כדי להבהיר את התאוריות והמושגים שהיו בבסיס המחקרים . במשך שנות עבודתי כחוקרת פגשתי חוקרים וחוקרות רבים שעסקו בהיבטים שונים של תחום הלחץ ושיתפתי עימם פעולה, ועל כן מחקריי עוסקים במצבי לחץ בהקשרים שונים ומגוונים . מבין חוקרים וחוקרות אלה עלי לציין בהוקרה ובתודה את פרופ' שלמה ברזניץ, חוקר מצבי לחץ, אשר הרצה על הנושא בחוג לפסיכולוגיה ועמד בראש המרכז לחקר לחץ פסיכולוגי ע"ש ריי ד . וולף באוניברסיטת חיפה . שלמה ערך לי היכרות עם נושא הלחץ ושיתף אותי במחקריו, וכך למדתי את התחום החשוב הזה והתוודעתי אליו .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר