|
עמוד:12
נכון, אמרתי, כי רוסיה אנוכי, אך דווקא כרוסיה וכנוצרית רוצה אנוכי לבוא אל בין היהודים, הנאבקים על קיום עמם . והיה, אם יקרה פעם ואתקל ביחס חשדני אלי, ואולי אף יחס עוייו אקבל זאת בהבנה, בזכרי את היחס אשר לו זוכה היהודי בעולם, מצד האנטישמיים . אולם, בעומקי לבי בטוחה הייתי כי דווקא כאן אמצא סביבה הקרובה ללבי : רציתי לחיות ביו פועלים, בתור קולקטיב, והאמנתי, כי אכן יקלטוני במחיצתם . פעם בי הרצון העז לתת לחיים האלה כל אשר הנחילו לי חיי עד כה : סגולת ההבנה, סגולת האהבה, ואת כוחותהגוף המעטים שלי, אשר מעולם לא היו גדולים . ידעתי, כי כאן אמצא את אושרי : החיים בתור הקולקטיב הארץישראלי, בו מצאו את גילומם החלומות על סוציא ליזם, אליו שאפתי כל ימי חיי . עד כאן על הספקות שהובעו עלידי משה בילינסון . ואילו מצד פ . רוטנברג הובעה התנגדות, שנבעה, בעצם, משיקול אחד בלבד : למה זה אני, ללא צורר חיוני לעצמי, אגזול סרטיפיקט ) רשיון לעלות ארצה ( ממישהו בןגזע ישראל, המחכה לו, אולי, במשך שנים, והוא זקוק לו ביותר . במבט לאחור מאושרת אנוכי לציין לעצמי, כי פיוטר מואיסייביץ * היקר שלי, חברי הוותיק מארטין * הסכים עם הזמן, כי אני ה"רוסיה" נקלטתי בארץ במידה ראויה לשמה והכיתי בה שורשים לעומק, ולא גזלתי סרטיפיקט מאיש . ואכן, קיבלתיו בזכותו . הוא עזר * היא פנחס ררטנברג, שהשתייך למפלגת הס . ד . ליחד < 'jpj oj 7 / לב'נלה לייב זילביברג, נמנה גם על וךברצת הטילי ) ,אל שתמך בה, לפחלת ( . פ . ר . היה י 7לע במחתרת המפלגתית בשם "החבר מיטי 7" . טל . אטנ . י הטהפכה הרוסית היה, מסלי בלב לגפש, רתרס דבלת לקידלטה . עם שיל גליהמהפכה של ,1905 נ . אסי בעלה של כסגיה . כל ההאשמה נ . ג 7ל היתה ההשתיינלת לקבלעת הטרור ) םעשהסררר לא היה עמר ( לעל כל גיתלה בידי שלטלגלת הצאר . לאחי מהפכת הבולשביקים ברחל טילסיה ראשיה לפעיליה של מפלגת ס . ר . , ביניהם גם כסניה רגם "החבי טיג 1י 7" הידידלת להאחללה בינ . ל לבי 7 כסנ . יה נתקייטה טאז לאליל כל חייהם בגללה הפלליטית באיילפה ללאחי מכך גם בישראל, אליה עלה פ . ר . 2 1919 להפל לאחד מראשי בלנ . יה . 12
|

|