מבוא

עמוד:13

יעילות השירותים הציבוריים בישראל 13 באוגוסט 2023 נערך סקר מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, ובו התבקשו הנשאלים להעריך אם איכות השירותים הציבוריים נפגעה בהשוואה לאיכותם בעבר, בזמנן של ממשלות קודמות . שיעור המשיבים שהצביעו על פגיעה באיכות השירותים הציבוריים עמד אז על % 38 ( "די נפגעו" או "נפגעו מאוד" ) . לאחר פרוץ המלחמה נרשמה הרעה נוספת בהערכת מצבם של השירותים הציבוריים, ובסקר שנערך בדצמבר ,2023 שבו נשאלה שאלה זהה, השיבו כמעט מחצית מהאוכלוסייה ( % 45 ) כי איכות השירותים הציבוריים נפגעה . תרשים 1 תפיסות הציבור בעניין איכות השירותים הציבוריים היום לעומת ממשלות קודמות, אוגוסט ודצמבר 2023 ( ב – % ) מקור : עיבוד המחברים לסקר המכון הישראלי לדמוקרטיה . השאלות בסקרים אלו היו פנים-ישראליות, כלומר השוו את הממשלה הנוכחית לממשלות קודמות . במחקר זה נבקש לבחון את ממצאי הסקרים האלה לנוכח מדדים האומדים את היעילות והאפקטיביות של השירות הציבורי בגיבוש מענים ושירותים לציבור בישראל ביחס למדינות OECD-ה . כמו כן נבקש לבחון את איכותם של שירותים מסוימים ואת הערכת תוצאותיהם תרשים 1 : 50 40 30 20 10 0 דצמבר אוגוסט 2 . 10 4 8 . 39 9 . 21 8 . 15 3 . 8 9 . 9 3 . 3 3 . 32 6 . 26 4 . 18 4 . 9 די השתפרו השתפרו מאודלא יודעים נפגעו מאוד די נפגעו נשארו כמו שהיו

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר