|
עמוד:14
14 מחקר מדיניות 204 | מבנה חדש לממשלה 3 . מ ו ד ל מ ע ו ד כ ן ל ת פ ק י ד י ם ה מ י נ י ס ט ר י א ל י י ם — ה ג ד ר ת " ש ר מ מ ו נ ה " ו " ש ר מ ש נ י " ב ה י ר ר כ י ה ב ת ו ך מ ש ר ד המחקר סוקר בהרחבה מודלים שבהם בתוך משרד ממשלתי אחד מכהן יותר מבעל תפקיד מיניסטריאלי אחד . המודלים האלה נפוצים במגוון גרסאות בדמוקרטיות מערביות, וגם במדינות השוואה רבות שנבחנו במחקר . כל הדגמים האלה נסקרים במחקר, ונבחנים היתרונות והחסרונות שלהם והתאמתם למבנה השלטוני ולתרבות הפוליטית בישראל . על בסיס הסקירה והניתוח האלה מוצע מבנה חדשני של משרד ממשלתי, ובו שר אחד "ממונה", לצד אפשרות למנות תחתיו "שר משני" . מודל זה הוא מפתח לצמצום ולאיחוד משרדי הממשלה הקיימים ולבלימת המשך פיצול המשרדים הקיימים, מתוך שמירת היכולת למלא את הצרכים ואת השאיפות הפוליטיות של הסיעות המרכיבות את הממשלה . המחקר בוחן לעומק את אופן היישום של מודל ה"שר המשני במשרד", מפרט את מבנה הסמכויות של כל אחד מהשרים, מאפיין את המבנה ההיררכי הפועל במשרד ומגדיר את תחומי האחריות ואת שטחי הפעולה במסגרת זו . כמו כן נבחנו במחקר אפשרויות קונקרטיות למימוש המודל המיניסטריאלי המעודכן במשרדים הקיימים, וגובשו המלצות לחלוקה אפשרית כזאת . משני : משני : תפוצותאזרחים משני : ותיקים התנדבות משני : אזרחית נושאים אזרחיים – משני : חברתיים שירותים משפטיים משני : שירותי משני : דת משני : תיירות עלייה וקליטה משני : תקשורת משרד ראש משרד הממשלה משרד המשפטים משרד האוצר המשרד הביטחון לביטחון משרד הפנים משרד החינוך הרווחה והשירותים משרד החברתיים משרד התחבורה משרד הבריאות החוץ משרד התרבות משרד והספורט העלייה, האוכלוסין משרד וההגירה משרד החקלאות המשרד הכלכלה להגנת המשרד הסביבה לשלטון מקומי ופיתוח אזורי משרד המחקר והפיתוח וההשכלה משרד הגבוהה האנרגיה משרד והתשתיות משרד העבודה הבינוי והשיכון
|
|