תקציר

עמוד:13

13 תקציר של כל משרד ממשלתי . לשם כך נוסחו שישה קריטריונים המצדיקים את קיומו של משרד עצמאי, ועל בסיסם נותחו כל משרדי הממשלה בישראל . באמצעות מתודולוגיה זו זוהו בבירור משרדי הממשלה הליבתיים לעומת משרדי הממשלה המיותרים, והמשרדים ה"מתנדנדים" שמידת הצדקתם חלקית ומחייבת אבחון ייחודי מתוך התייחסות לצרכים ולאתגרים הייחודיים לישראל, והם נותחו ניתוח ייחודי . נוסף על כך, המחקר בוחן את תמונת המשרדים הרצויה לישראל בראייה צופה פני עתיד, כלומר לצד ניתוח הצמצום והאיחוד של המשרדים הקיימים נבחן גם צורך במשרדים או בתחומים חדשים הדורשים ביטוי במסגרת המבנה הארגוני של הממשלה . על בסיס כל אלו גובשה התמונה הרצויה של מספר המשרדים והרכבם . 2 . ש י ו ך כ ל ל ה י ח י ד ו ת ש ב ה י ר ר כ י ה ש נ י י ה ב מ ש ר ד י ה מ מ ש ל ה ל ע ץ א ר ג ו נ י מ ל א ו מ פ ו ר ט מהלך חדשני נוסף ששולב במחקר הוא ניתוח של כלל היחידות המקצועיות שברמת היררכיה שנייה למשרדי הממשלה — כלומר יחידות משרדיות, יחידות סמך, תאגידים וחברות ממשלתיות הכפופות ישירות לשר או למנכ"ל — ושיוכן למשרדים . מטרת חלק זה של המחקר היא להציע מודל ארגוני מלא ומפורט לממשלה, ולהצביע על שיוכן הרצוי של היחידות האלה, ובמיוחד של היחידות העוברות תכופות ממשרד למשרד, והיחידות שיש מחלוקת בדבר מקומן הרצוי . המחקר מציג עץ ארגוני מלא לכלל משרדי הממשלה — כפי שלא נוסח מעולם . משרד ראש משרד הממשלה משרד המשפטים משרד האוצר המשרד הביטחון לביטחון משרד הפנים משרד החינוך הרווחה והשירותים משרד החברתיים משרד התחבורה משרד הבריאות החוץ משרד התרבות משרד והספורט העלייה, האוכלוסין משרד וההגירה משרד החקלאות המשרד הכלכלה להגנת המשרד הסביבה לשלטון מקומי ופיתוח אזורי משרד המחקר והפיתוח וההשכלה משרד הגבוהה האנרגיה משרד והתשתיות משרד העבודה הבינוי והשיכון

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר