הליך המחקר

עמוד:14

14 עמלה עינת שיטת המחקר שיטת המחקר התבססה על הגישה האיכותנית, המתייחסת לסיפורו האישי של הנחקר כביטוי אותנטי של חווייתו כפי שהיא נראית ומתפרשת בעיניו . על פי גישת מחקר זו, ראייתו ופרשנותו של הנחקר הן כלי ראשון במעלה להבנת עולמו הפנימי ( Frankel and Goffman , 1989 ) . כלי המחקר ריאיון עומק חצי מובנה המתמקד במשמעות שניתנת על ידי הדובר למציאות המתוארת בדבריו . על פי עקרונותיו של ריאיון זה, בראשית המחקר מוצגים לנחקר הנושאים המתבקשים . נושאים אלו ניתנים להגמשה ולשינויים בעקבות התפתחויות חדשות שעולות מדבריו ( 1995 , Rubin and Rubin ) . נושאי הריאיון שהוצגו למשתתפי המחקר : 1 . תיאור ההפרעות המאפיינות כל אחד מהמשתתפים במחקר ותוצאותיהם בתקופת בית הספר היסודי והתיכון במישור הלימודי, ההתנהגותי, הקוגניטיבי והרגשי . 2 . תגובות מערכת החינוך לקשיים . 3 . תגובות המשפחה לקשיים . 4 . השפעות כל הנ"ל ברמה התפקודית והרגשית על חייהם כבוגרים . 5 . מסקנותיהם הכלליות - קונספטואליות וקונקרטיות . הליך הראיונות כל הראיונות נערכו על ידִי, מקצתם במפגש פנים אל פנים ומקצתם באמצעות זום . כל אחד מהראיונות נמשך כשעה וחצי .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר