|
עמוד:10
10 עמלה עינת תפיסה זו עוצבו ובוצעו כנסים וימי עיון, ונערך, כאמור, שימוש נרחב בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, הוקמו אתרים מקצועיים ופורסם חומר כתוב להורים בעברית, בערבית וברוסית ( בינשטוק 2006 ) . המערכת החינוכית תדרכה עבודה משותפת של צוותים מכל אגפי המשרד בנושא . בכל אחד מרובדי המערכת פעל צוות רב- מקצועי שפיקח על יישום המדיניות דרך בניית תהליכים שוטפים ושיטתיים למימושם ולבקרה על תוצאותיהם ( אל-דור 2014 ) . כמה צירים שלובים זה בזה יצרו את תשתית מדיניות המשרד בעשור הראשון של שנות האלפיים ( אל-דור, 2011 ) , ציר הרצף הטיפולי שהתייחס לליווי התלמיד מגיל הגן ועד סיום בית הספר התיכון וציר המורה כמומחה בתהליכי הוראה, כבקיא במצבי הלמידה של תלמידיו וכדמות משמעותית מבחינת חיזוקו הרגשי . בשנים אלו ליוו מחקרים אקדמיים וימי עיון רבים את מהלכי 3 בתחום הפיתוח משרד החינוך בתחומי האבחון ומתן ההתאמות, 4 ובתחום פיתוח המודעות והמעורבות של מסגרות לימוד מותאמות 5 בתחום האחרון נכתבו בשנים אלו חוברות הדרכה ומידע ההורית . 6 לצד זה הופעלו קבוצות הורים בהנחיית היועצות החינוכיות . רבות . נוסף על פעילות מערכתית כוללת זו הוקמו ביוזמת משרד החינוך ובשיתוף גופים מקצועיים חוץ-משרדיים גם תוכניות אחרות לצורך קידומם של תלמידים עם ליקויי למידה . ביניהן תוכנית א . י . ל ( נוימן, נוימן, ברלב וקוטלר, 2013 ) , מהו"ת ( שרפי ורוזנבלום, 2014 ) , מאו"ר, לגעת מבעד לשריון ( צ'סנר וחוב' 2009 ) , מודל הבעתי-תמיכתי קבוצתי ( שכטמן 2002 ) , סנגור עצמי ( 2002 , Izzo and Lamb ; קוזמינסקי 2004 ) ועוד . 3 . רוזנטל, גת וצור, 2008 ; דהן וצדוק, 2012 ; דהן וזיו, 2012 . 4 . בן ארי וריץ', 1994 ; בן רביד ועמיאל, 2012 ; דרסלר, 2010 ; וידיסלבסקי, 2009 ; זיו, 2014 ; כהן-נבות ואח', 2009 ; מנדל-לוי, 2013 . 5 . פישר, ופרידמן, 2009 ; לבאן, והיימן, 2011 . 6 . אל-דור, לשם, אלבוחר-הובנה ושנער-קסל, 2013 ; בינשטוק, 2006 .
|
|