|
עמוד:14
תהליך ההבניה לגבריות של נערים . הספר מבוסס על עבודת מחקר מקיפה שערכתי בין השנים 2007 ‑ ,2016 עבודה שנתנה מקום לשילוב בין מחקרי גבריות, מגדר וחינוך לראשונה בישראל . הגברים והנשים שרואיינו למחקר הגיעו משני מעגלים שהיו בגדר עמודי התווך של תוכנית ההתערבות המגדרית לנערים : המעגל הראשון היה המערך הארגוני של התוכנית, וכלל תשע נשים וגבר אחד בגילאי 28 ‑ 45 . הם הזדהו כחילונים / ות, בעלי / ות השכלה אקדמית, ובעברם / ן היו בעלי / ות תפקיד בשדולת הנשים או במשרד החינוך . אחת הסיבות להרחקת פרסום הספר ממועד פרסום המחקר היה הרצון ליצור עד כמה שאפשר טשטוש לגבי זהות המרואיינים / ות במעגל זה כדי לשמור על פרטיותם / ן . המעגל השני והמרכזי של מרואיינים במחקר זה היו 24 מנחי תוכנית ההתערבות המגדרית לנערים נ . מ . ש, שהיו בגילאי 30 ‑ 50 . גם הם ( למעט אחד ) הגדירו עצמם חילונים, וכולם הנחו לפחות חמש קבוצות במשך שנתיים בתוכנית . המחקר מבוסס ברובו על ראיונות עומק נרטיביים שנותחו בעזרת שתי גישות ניתוח : הראשונה מכונה ״שיתוף שדות״ Egeberg ‑ Holmgren , 2013 ( Co ‑ feilding ) - זוהי טכניקה לפיענוח ראיונות עם גברים המזדהים עם תפיסות של שוויון מגדרי, שנועדה לאתר התאמה או חוסר התאמה בין כוונותיהם לבין עשייתם בפועל ; השנייה נקראת ״סיפורים קטנים״ Juswik and Ives , 2010 ( Small stories ) , והיא מודל מתחום מחקרי חינוך שמנתח רגעי עבודה ייחודיים בקבוצות בכיתות בבתי ספר . מניתוח הראיונות והשיחות עם משתתפי / ות המחקר נחשפו בעיקר פערים בין האידיאולוגיה הפרו-פמיניסטית של תוכנית הנערים לאסטרטגיות ההוראה של המנחים ולמסרים לגבי גבריות שהועברו בכיתות . ספר זה מבקש לעמוד על עיקריהם של פערים אלו ולבחון את סיבת היווצרותם, מכיוון שככל הנראה הם הסיבה שתוכנית ההתערבות המגדרית לנערים לא צלחה . בסוף הספר ניתן למצוא מסקנות, עקרונות פעולה והמלצות לבתי ירון שוורץ 14
|
|