ממשבר להזדמנות: תמונת מצב בין-לאומית בהשכלה הגבוהה בתקופת הקורונה

עמוד:9

ממשבר להזדמנות : תמונת מצב בין - לאומית בהשכלה הגבוהה בתקופת הקורונה | 9 בעיקר תוך שימוש בספרי הלימוד, מהם % 6 . 34 למדו מחומרים שניתנו בעת סגירת הקמפוסים, % 5 . 28 הסתמכו על חומרים שקיבלו בדוא"ל או ברשתות חברתיות ורק % 5 . 16 למדו באמצעות הרצאות מקוונות כמיוצג בתרשים 2 . אחוז המשיבים תרשים 2 : המשך הלמידה לאחר סגירת הקמפוסים באוגנדה ד ר כ י ה ור א ה % 9 . 49 % 1 . 50 המשיכו ללמוד לא המשיכו ללמוד פעילות לאחר סגירת ש׳ : באילו דרכים המשכת ללמוד לאחר סגירת הקמפוס ? הקמפוסים חומרים שהתקבלו דרך דוא״ל ורשתות חברתיות חומרים שניתנו בעת סגירת הקמפוסים לימוד עצמי באמצעות ספרי לימוד % 50 . 16 הרצאות מקוונות % 50 . 28 % 60 . 34 % 40 . 58 הייצוג מתבסס על נתונים מתוך : 2020 , Kabahizi עוד דווח ( 2020 , Kabahizi ) כי מרבית המשיבים והמשיבות דיווחו כי עלויות הלמידה גבוהות יותר מבעבר, כנראה בשל עלות הגישה לאינטרנט . יתרה מכך, מעל ממחציתם דיווחו כי הסביבה הקרובה להם לא תמכה בשינויים בסביבת הלימוד, בין היתר בשל הנטל בעבודות הבית, משאבים דלים שלא אפשרו חיבור לאינטרנט, העדר של מכשירים נדרשים ושל סביבת לימוד מסייעת . חשוב לציין כי נשים צעירות הן הפגיעות ביותר במשקי בית פטריארכליים אלו . כל אלו מותירים לסטודנטים פחות זמן ופחות אנרגיה ללמוד . תמונת מצב דומה עלתה מסקרים שבוצעו בגאנה, בפקיסטן ובאזורים בהודו ( כלכלות נוספות בעלת רמת הכנסה נמוכה ) , שלפיהם הסטודנטים לא היו מוכנים למעבר ללמידה המקוונת, בדומה לאוגנדה, בעיקר מבחינת הגישה לאינטרנט והתשתית החלשה . מרביתם דיווחו על חוסר גישה קבועה לרשת, כאשר המצב חמור עוד יותר בקרב אלו הנתונים במצוקה כלכלית או גרים באזורים מתפתחים . כמו כן, מרבית המשיבים והמשיבות דיווחו על שימוש עיקרי בטלפון הנייד לטובת למידה ( , . Adnan & Anwar , 2020 ; Agormedah et al . , 2020 ; Kapasia et al Nambiar , 2020 ; 2020 ) . להתראות 'למידה מקוונת', מעתה אִמרו : 'הוראה מרחוק בשעת חירום' בעת משבר הקורונה, הלמידה המקוונת נתפסה כבעלת איכות נמוכה יותר בהשוואה ללמידה הפיזית בקמפוס . מעבר פתאומי של מוסדות רבים לפלטפורמה המקוונת מיתג פעמים רבות את הלמידה המקוונת כאופציה חלשה, כברירת מחדל, כאשר

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר