|
עמוד:8
8 | ממשבר להזדמנות - למידה והוראה במשבר הקורונה בהשכלה הגבוהה בישראל של מדינות שונות ברחבי העולם תוך מתן ייצוג לכלל האזורים המוזכרים בחלוקה של ארגון הבריאות העולמי ( 2020 , World Health Organization ) . הניתוח חושף כי התגובות של ארגוני ההשכלה הגבוהה בקרב כלכלות בעלות רמות הכנסה גבוהות ובינוניות היו מגוונות, החל מהעדר תגובה, דרך אסטרטגיות שהופעלו בעת הבידוד החברתי עד מעבר מהיר לפלטפורמות מקוונות . מרבית המוסדות האקדמיים בכלכלות שרמת הכנסתן גבוהה החליטו לא להאריך את חופשת הסמסטר, לסגור את הקמפוסים ולעבור להוראה מקוונת . בקרב כלכלות בעלות רמת הכנסה בינונית החליטו מוסדות להאריך את חופשת הסמסטר ולא לעבור להוראה מקוונת לצד אחוז גבוה של סגירת קמפוסים כמיוצג בתרשים 1 . תרשים 1 : תגובת המערכת העולמית – חלוקה לפי רמות הכנסה ממוצעות בכלכלות השונות כלכלות בעלות רמת הכנסה בינונית כלכלות בעלות רמת הכנסה גבוהה הארכת חופשת הסמסטר מעבר להוראה מקוונתסגירת קמפוסים בעת פרוץ המשבר % 82 כן לא % 18 % 82 % 18 חלק מהמוסדות כל המוסדותחלק מהמוסדות כל המוסדות % 9 . 88 % 1 . 11 כן לא חלק מהמוסדות כל המוסדותחלק מהמוסדות כל המוסדות % 55 % 7 . 66 % 45 % 3 . 33 % 3 . 33 % 7 . 66 הייצוג מתבסס על נתונים מתוך : 2020 , Crawford et al . , 2020 ; World Bank Group אשר לכלכלות בעלות רמת הכנסה נמוכה, ניתן לראות כי המצב היה חמור עוד יותר . נתונים שעלו מסקר שהופץ בקרב סטודנטים באוגנדה ( כלכלה בעלת רמת הכנסה נמוכה ) , חשפו כי מחצית מהנשאלים לא המשיכו ללמוד לאחר סגירת הקמפוסים . כמו כן, % 60 מהמשיבות ומהמשיבים בגילֵי 15 - 24 דיווחו כי הם בעלי טלפון נייד, ורק % 28 מהטלפונים הניידים הללו היו טלפונים חכמים . יתר על כן, רק כ - % 8 . 1 מכלל משקי הבית היו בעלי מחשב נייד עובד, ורק % 3 . 1 היו בעלי מחשב נייח עובד . מבין אלו שהמשיכו ללמוד, % 4 . 58 עשו זאת ביוזמה עצמית
|
|