|
עמוד:6
6 | ממשבר להזדמנות - למידה והוראה במשבר הקורונה בהשכלה הגבוהה בישראל הקורונה . הספר עוסק בשלוש רמות : רמת המאקרו - תהליכים מוסדיים ואף מדיניים ; רמת המזו – תהליכים בתוכניות או בחוגים ; ורמת המיקרו - תהליכים ברמת הפרט, בעלי העניין והמעורבים בתהליך ההוראה : ההנהלה, המרצים, הסטודנטים והסגל המִנהלי . נוסף על כך, ספר זה מציג גוף ידע תאורטי ויישומי רחב שהצטבר עד כה במסגרת העשייה החינוכית במוסדות השונים : אוניברסיטאות, מכללות, מכללות להכשרת מורים, ובתוך כך מתוארות בו התנסויות שייושמו בדיסציפלינות שונות : מהנדסים, מורי מורים, הוראה דיגיטלית ועוד . הספר עוסק במגזרים מגוונים של החברה הישראלית . על כן, התובנות המועלות בו כבר כעת ניתנות ליישום במגוון מוסדות ובמגוון תחומי דעת . בספר ארבעה שערים : ( 1 ) תהליכי מאקרו במוסדות להשכלה גבוהה ; ( 2 ) המרצים והסטודנטים בקדמת הבמה ; ( 3 ) היבטים רגשיים וחברתיים של הוראה מרחוק ; ( 4 ) קהילות לומדות, צוותים מובילי שינוי . אנחנו מקוות שספר זה יאפשר לקוראיו להיחשף לתהליכים המגוונים שהתרחשו בהוראה במוסדות להשכלה גבוהה בזמן משבר הקורונה, וללמוד על השלכותיהם על המוסדות, על המרצים ועל הסטודנטים ( אלה הידועות לנו נכון לזמן כתיבת הפרקים בספר זה ) . עוד אנו מקוות כי ניתן יהיה להקיש מכל אלו אל תהליכי שינוי מבוססי עדויות אשר מורים, מחנכים ואנשי חינוך בכללם ירצו להוביל בכיתותיהם, בחוגי הלימוד ובמוסדותיהם . הספר פונה לקהל החוקרים, המרצים והסטודנטים, כמו גם למעצבי למידה ולמפתחי סביבות דיגיטליות ללמידה מרחוק ולקובעי מדיניות ברמות שונות . תודות ברצוננו להביע תודה והוקרה לכל מי שתרמו להוצאת ספר זה לאור . תודה למחברות ולמחברי הפרקים, אשר תרמו מניסיונם הרב ומהידע התאורטי והיישומי שצברו לאורך השנים . תודה מיוחדת למרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי של אוניברסיטת תל אביב על התמיכה ועל הסיוע בפרסום הספר . אנו מודות מקרב לב גם לצוות הוצאת הספרים במכון מופ"ת על הליווי המסור והמקצועי לאורך כל הדרך : לד"ר תמי ישראלי, ראשת ההוצאה והעורכת הראשית ; לד"ר שרה שמעוני, העורכת האקדמית ; לעדי רופא, עורכת התוכן והלשון ; לבלה טאובר, העורכת הגרפית ומעצבת העטיפה ; ולחני שושתרי, רכזת המערכת . ללא מעורבותם ותמיכתם המסורה של כל המעורבים בהכנת הספר בכל שלבי התהליך, הוא לא היה רואה אור .
|
|