|
עמוד:13
ממשבר להזדמנות : תמונת מצב בין - לאומית בהשכלה הגבוהה בתקופת הקורונה | 13 מאירופה, % 70 מאוקיאניה ו - % 5 . 70 מצפון אמריקה ( 2020 , . Aristovnik et al ) . כמו כן, דווחו אתגרים נוספים ברחבי העולם כולו והם : ( 1 ) שמירה על מוטיבציה ללמידה ; ( 2 ) מציאת מקום שקט ללמידה בקורס ; ( 3 ) שילוב הקורס לצד מחויבויות משפחתיות ; ( 4 ) קושי במציאת עזרה ( , Aristovnik et al . , 2020 ; Means & Neisler 2020 ) . תרשים 6 מציג את תמונת המצב ברחבי ארצות הברית . תרשים 6 : חוּמרת בעיות שונות הקשורות בהשתתפות בקורסים בעיה עיקרית בעיה שולית לא מהווה בעיה שמירה על מוטיבציה מציאת מקום שקט ללמידה שילוב הקורס לצד מחויבויות משפחתיות קושי במציאת עזרה תחושות לא טובות מכדי להשתתף, פיזיות ורגשיות שילוב עם לוח הזמנים של מקום העבודה % 100 % 80 % 60 % 40 % 20 % 0 אחוז המשיבים ב ע יות ת ק ש ור ת ב ה ש ת ת פ ות ב ק ור ס ים הייצוג מבוסס על נתונים מתוך 2020 , Means & Neisler מעבר לכך הוצגו בפני סטודנטים אמריקנים שמונה דרכים להוראה ולהערכה, ונבדק הקשר בין השימוש בהן בשיעור לבין שביעות הרצון מהקורס ( תרשים 7 ) : ( 1 ) מטלות המבקשות להביע את הנלמד ; ( 2 ) חלוקת השיעור לחלקים קצרים יותר ; ( 3 ) חידונים או הערכות דומות ; ( 4 ) דיונים סינכרוניים ; ( 5 ) חלוקה לעבודה בקבוצות קטנות במהלך השיעור הסינכרוני ; ( 6 ) מסרים אישיים עם הסטודנטים ; ( 7 ) שימוש במקרי מבחן מהעולם האמיתי ; ( 8 ) פרויקטים קבוצתיים מחוץ למפגשים הכיתתיים . מהנתונים עולה כי ככל שבוצע שילוב בין דרכי ההוראה והערכה השונות כך עלתה שביעות הרצון ( 2020 , Means & Neisler ) . ממצאים דומים עלו גם ממחקר שנערך בקרב סטודנטים אירופאים ( 2020 , . Tartavulea et al ) . תרשים 7 : שביעות רצון לפי מספר דרכי הוראה משולבות מרוצה מאוד די מרוצה מ ס פ ר ד ר כ י ה ור א ה מ ש ול ב ות % 100 % 90 % 80 % 70 % 60 % 50 % 40 % 30 % 20 % 10 % 0 אחוז המשיבים 2 - 0 5 - 3 6 - 8 הייצוג מבוסס על נתונים מתוך : 2020 , Means & Neisler
|
|