תוכן העניינים

עמוד:8

3 . עמדת ר' משה איסרלש ותלמידיו 268 4 . הגורמים להתקבלות ה'בית יוסף' וה'שולחן ערוך' בפולין 280 5 . ר' חיים ב"ר בצלאל מפרידברג ומהר"ל מפראג 284 6 . הערה על גישה מחקרית רווחת 300 פרק רביעי : מעמדן ההלכתי של הקבלה וההתגלות 305 א . פתיחה 305 ב . אימוץ נורמות המשוקעות בספרות הקבלית 308 ג . השתתת הלכה על מצע קבלי תיאורטי 311 ד . תוקפה ההלכתי של ההתגלות 313 ה . היעדר אלמנט תאולוגי ב'בית יוסף' וב'שולחן ערוך' 321 פרק חמישי : אחרית דבר : מיסוּד השיח ההלכתי סביב ה'שולחן ערוך' 324 חלק שלישי מרן איש הקבלה : 'מגיד מישרים' משה אידל פרק ראשון : צמיחה והשפעות 337 א . מבוא 337 ב . השפעות המרכזים הקבליים על קארו 341 ג . חיבורים קבליים שהשפיעו על מרן 341 ד . המרכז הקבלי בצפת במאה השש עשרה 342 ה . אישים מרכזיים שהשפיעו על מרן 344 פרק שני : הישות המתגלה לקארו ( שזכתה לשם 'מגיד' בפי אחרים ) 347 א . אזכוריו של המונח 'מגיד' ב'מגיד מישרים' 348 ב . ריבוי מקורות ההתגלות 349 ג . 'גילוי אליהו' אצל קארו 351 ד . הממד הנשי ביומנו של קארו 352 1 . 'האם המייסרת' 352 2 . המשנה ונשמת המשנה 355

מרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר