|
עמוד:9
פרק אחד עשר : "ויתקן את העולם כולו" — מעמדן של אומות העולם בעתיד המשיחי א . היחס המסורתי לגויי העולם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217 ב . היחס השלילי של אדמו"רי חב"ד לגויים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218 ג . הרקע המשיחי ליוזמת מבצע שבע מצוות בני נֹח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 ד . יש בחירה לגויים ! והיא משנה את מהותם ! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 ה . הבחירה והשיבה לסיני כשיבה לעצמוּת, היא שיבה לאחוות יעקב ועשיו . . . . . . . . . . . . . . . 232 ו . יחסו החיובי של הרממ"ש לאומות העולם בעידן המשיחי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237 ז . איכשר דרא — הרקע והנסיבות לכשירות האומות ליחסי אחווה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241 ש ע ר ש ל י ש י העתיד לבוא — ימות המשיח בתהליך הגאולה פרק שנים עשר : ימות המשיח בתהליך הגאולה א . ימות המשיח, השלב השני : ההצעה המשלבת — אפוקליפטי לאחר נטורליסטי . . . . . . . . . . 247 ב . ימות המשיח — הצעת שילוב נוספת : זכו — אפוקליפטיות, לא זכו — נטורליסטיות ! . . . . . . 253 ג . ימות המשיח — ביאור משמעות הניסים והנפלאות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 ד . ימות המשיח האפוקליפטיים הם "נס המלובש בטבע" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 ה . משמעות השינויים והחידושים בימות המשיח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265 ו . שמים חדשים וארץ חדשה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267 ז . יתרון האור מן החושך ויתרון העצמות על אלוהות אישית-מיתית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 פרק שלושה עשר : משמעות תחיית המתים לעתיד לבוא א . רעיון התחייה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278 ב . תחייה ניסית-אפוקליפטית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280 ג . תחייה טבעית-רוחנית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281 ד . תחיית המתים אצל הרממ"ש — מימוש אידיאת "דירה בתחתונים" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 283 ה . מבנה תחיית המתים לפי הרממ"ש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 ו . עיקר גילוי התחייה : כוחם היוצר של ישראל ומעמדם כעצמות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 ז . "ונפשי כעפר לכול תהיה" — המתה ותחייה תודעתית ושיבת הגוף . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 ח . מוות וחיים ביד התודעה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298 ט . ה'המשכה' — משיאי הגילוי בעידן התחייה . מאגיה או מיסטיקה ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301 פרק ארבעה עשר : על החיים הנצחיים ועל המוות א . פשוטם של חיים נצחיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 308 ב . חיי הצדיק לאחר חייו הביולוגיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312 ג . חייו ומותו של הרממ"ש . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
|
|