מבוא

עמוד:10

כחוקרי שואה . תזות ומסקנות, שנראה כי אין להן אחיזה במדע, יופרכו דרך תיאורים של מאורעות היסטוריים רלוונטיים, תוצאותיהם והשלכותיהם על התפתחויות שחלו באידיאולוגיות של מנהיגים או בדרכיהם ובפעולותיהם . ספרי זה וקודמו ‘ שואה, נאציזם ואסלאם קיצוני : דת וגזע של עמי האסלאם בראי הנאציזם ' ( 2019 ) מתבססים, בין היתר, על מקורות בשפות הסלביות, בגרמנית, בערבית, וכן במקורות ארכיוניים שונים . גם חוקרים בעלי שם ממדינות שונות בעולם, שהתייעצתי עמם, הפנו אותי למקורות מידע ראויים, בכללם סיכומים שענייניהם נושקים 1 לנושאי מחקריי . גזע היהודים לגישת הנאצים אחת הטעויות השכיחות בקרב חוקרי שואה ובקרב הציבור הרחב נוגעת להתייחסות הנאציזם ליהודים כבני הגזע השמי . בפועל, כבר ב - 1935 ( לפני חקיקת חוקי נירנברג ) הוגדרו היהודים כתערובת תפלה של גזעים ולא כבני הגזע השמי . באותה שנה הוחלט להמיר את המונח ‘אנטישמיות’ ב’אנטי יהדות’ . גזע המוסלמים לגישת הנאצים חוקרים רבים טועים לחשוב שהיטלר ראה במוסלמים וביהודים שמיים שיש להשמידם . ייחוס הגזע השמי למוסלמים העלה תהיות בנוגע לשיתוף הפעולה בין הנאצים לביניהם . אפשר שחוקרים אלו מעדו והסיקו מסקנה שגויה, שכביכול התורה הנאצית שללה ברית נישואין בין הארים לערבים, עקב יחסו השלילי של היטלר למצרים בספרו ‘מיין קאמפף’ . גם נאומו ערב מלחמת העולם השנייה שלפיו, לכאורה, היטלר ראה בערבים שמים כמו היהודים אינו תומך בדעת החוקרים . שכן, דבריו במיין קאמפף, בנאומו בצירוף ההבהרות של מקורבו, 1 החוקר הנודע, ג’פרי הרף, שלח לי גם ספר, מאמר והפניות ביבליוגרפיות ב - 2016 . 10 | יוני רייני

איפאבליש הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר