תוכן העניינים

עמוד:6

כמיהה : סיפורה של מרסל 134 ; ו . ״אימא שלי החלום שלה להיות נהגת אוטובוס״ : חלומה של דוריס 141 ; ז . כשהמציאות פוגשת את השירה : על בדידות, כמיהה וכימהון בשיחות עם טובה ובשירתה 149 פרק 4 | אהבה של אמת : בין אחֵרוּת להתאחדוּת בסיפורת של נוטים למות 162 א . עזה כמוות אהבה : הקשר בין אהבה ומוות אצל בובר, רוזנצווייג, הרב סולובייצ׳יק ולוינס 163 ; ב . נפלאתה אהבתך : אהבה על שפת המוות ביצירתה הפואטית והתיעודית של יונה וולך 170 ; ג . אשתו כגופו : אהבתם של בני וצילה 178 ; ד . היו לבשר אחד : בנסוע ארונה של צביה בן- יוסף גינור אל המוות 186 ; ה . בין ״בשר אחד״ ל״ה׳ אחד״ בספרות היהודית ובספר ״במזל סרטן, מסע לבלי שוב״ מאת אילנה המרמן ויורגן ניראד 194 ; ו . בה ובתוכה : תשוקה אהבה ומוות בספר ״מחר אני הולכת״ לנינה פינטו- אבקסיס 204 ; ז . סיכום : השיבה הביתה 211 שער שני אל מול המוות : מקום, זמן ועמדות ביחס למיתה ולמוות 215 פרק 5 | למות בבית : משמעות השבת המוות אל המרחב הביתי 217 א . המרחב המוסדי של המוות המודר ( ני ) ביצירתן של נשים המלוות את הוריהן למותם 219 ; ב . הערת ביניים על מקומה של הקריאה הסטרוקטורליסטית בעידן פוסט- סטרוקטורליסטי 231 ; ג . ״אתה רואה מה הולך״ : על היות- בבית בספרו של בֹעז נוימן ״להיות- בעולם״ ובשיחה עם דוד 232 ; ד . מחשבה ביתית ומחשבה מבייתת כלפי המוות 235 ; ה . המוות במרחב הביתי 251 פרק 6 | מרחבו של האינסוף, נצחו של הזמן : על עולם הזמן של הנוטים למות 269 א . ״בית בזמן״ או ״בית הכלא של הזמן״ ? 271 ; ב . ארבע דרכי העיצוב של ציר הזמן האופקי ותודעת האינסוף 275 ; ג . הערת ביניים : שני שעונים, שני הווים והשפעתם על עיצוב החיים בתקופת הזִקנה 298 ; ד . הציר האנכי ותודעת הנצח בריאיון עם בֹעז נוימן לפני מותו : השתהות, מגע יד וקשר בין- דורי 301 פרק 7 | ״להסתכל למוות בעיניים [ או ] להשפיל מבט״ : שלוש גישות בהתמודדות עם המוות 318 א . התנגדות למוות 319 ; ב . התגברות על המוות 327 ; ג . קבלת המוות 345

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר