פרק ראשון: מבוא

עמוד:14

14 פרק רא שו� | "˙ ו ‰Á¯·È˘·È" ˘‰È Ï" ÌִÈ˘·È È¯Â˘Ï «"Ï·ÈÔ " Ï˙Í ‡�˘È ‚‡À" ·ÈÔ , נבואת יחזקאל ניתנ ה לגול י� שגל ו ע� י חזקאל בגלו ת יהויכי� לבבל קש ר ונית� לעמוד על מלוא משמעות ה רק כאשר עומדי� על הה 3 . ההיסטורי בעת מת� הנבוא ות מטרת נבו אותיו של יחזקאל בשני� עזב את מקדשו ' שקדמו לחורב� היי תה לי ידע א ת הע � כי ה מ רכבה ו מסעות ה מע שה ע ל כ� הו א מתא ר בפרוטרוט את ; בירושלי� יתרה ( . א"י�'י ובפ רקי� ' פרק א בעיקר ב ) אל מחו� ל מקדש ' כבוד ה , יי� המקדש ה וא רק עניי� של זמ�יחזקאל מדגיש כי ח ורב� ב נ, מכ * ' ירושלי� טמאה ו כבוד ה, וכי למעשה כ בר בש ני� הק ודמות לחורב� עיקר תפקידו של הנ ביא ( . כז � טו , ד"כ ; טו ', ג� כח ', א ) איננו ב תוכה לצד מסירת ( ט�א , ג"ל ; כא � יז ', ג ) לנעש ה ' צופה' הוא ל היות שיו ה סמליי� של ג� מע ( . א ', כ ; א , ד"י ; א ', ח ) נבואות יו לבא י ביתו ש שיאו בתיאור , מחזקי� מסר זה ( 'ה�' בעי קר בפ רקי� ד ) יחזקאל ( . ג"כ , ז"ט , א"י�' בעיק ר בפרק י� ח ) חטאי הע� ו השחת ת העיר חורב� המקדש והגליית הע� מארצו מעלי� קשיי� נוספי� מהי תפיסת הגמול לאד� הפרטי : שאליה � מתייחס הנ ביא בנ בואותי ו מהי ? ( ז" פ רק י ) מהו הי חס הרצוי לבבל ? ( ג"ל , ח"י , ד" פרקי� י ) עת ה לאח ר שהו פרה ע ל , ה" מעמדה של הברית בי� ע� ישרא ל והקב המענה הנבו א י ? ( ו"ל ', בעיקר בפרקי� כ ) ידי הע � והמ קדש נ חרב לשאלו ת אל ה א & מניח את ה ת שתית להבנת אופיי ה של גאול ת ב פרקי� ) חזו� המקדש הע ת ידי , ( ט"ל�ד " בפר קי� ל ) ישראל בעתי ד מכלול – ( ב"ל�ה" בפר קי� כ ) וכ� א ת נבו אותיו לגויי� , ( ח"מ�'מ . הפרקי� שבה � טמונה תכלי ת המס רי� הנבואיי� שבס פ ר על א & העו ב דה שע יקר תו כנ� של הנב וא ות לג ו לי יהויכי� קש ור מספר נב ואות בספר מאפשרות לנו , לנעשה באר� בשני � אל ה ויכי� לגולי יה' להשלי� במע ט את החסר ג� בא שר ליחסו של ה , ( Ò" ÏÙ�‰Â - Ó ‡Â˙ Á ) ‚ÏÂ˙ È˘¯‡Ï Âȉ„‰ · ‡˘Â¯ ···Ï , בוסתנאי ' ע : ראו . 3 . ע"חיפה תש

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר