הקדמה

עמוד:12

12  סלביה פוגל-ביזאוי ועמית קמה לטבע, ולהוויה הלוקאלית במרחב הכפרי או בעיר הקטנה, שבהם נולדו או שאליהם הם חזרו . מתברר, אם כן, כי למרות שהעוינות וההומופוביה לא נעלמו, להט"ב רבים רוצים היום להשתייך למרחב הכפרי או לעיר הקטנה כדי לשפר את איכות חייהם מבחינה אישית וקהילתית תוך חיבור למרקם החברתי הקיים ( ; 2001 Ammaturo, 2022 ; Annes & Redlin, 2012 ; Boulden, Brown - Saracino,2018 ; Cody & Welch, 1997 ; Gorman - Murray, Waitt, Gibson, 2008 ; Gray, 2009 ; Kazyak, 2011 ; Kirkey & Forsyth, 2001 & ) ; רצון שהלך והתחזק בעקבות מגפת הקורונה ( 2022 Carbajal, ) . ב . "הארון השקוף" : להט "ב בקיב וץ במאגר מידע, הכולל את כל המחקרים ( עבודות תזה ודוקטורט, מאמרים בכתבי עת וספרים מדעיים ) שנעשו על להט"ב בישראל מאז שנת 1942 , נכללים כעת כ- 950 פריטים שונים 3 . ניתוח-על של המאגר הניב מספר תובנות מעניינות ( 2019 Kama, ) , ביניהן ראוי לציין את העובדה שמעט מאוד ידוע לנו על ההיסטוריה ואפילו על ההווה של להט"ב בקיבוץ . ייתכן שמצב זה קשור לעובדה שמעצם מהותו, הקיבוץ הוא כפרי ועל פי רוב פריפריאלי ; ובכך הוא מהווה ניגוד למטרופולין התל אביבי . אכן, מרבית המחקרים בישראל עד כה בוצעו על חייהם של להט"ב בערים, ובראש ובראשונה על חייהם של הלהט"ב בתל אביב . אין להתפלא על כך : תל-אביב היא המטרופולין הישראלי המובהק באופן כללי ( אלפסי ופנסטר, 2005 ) ובהקשר הלהט"בי בפרט ( בלנק, 2003 ; בן לולו, 2018 ; משגב, 2008 ; פנסטר ומנור, 2011 / 2010 ; 2016 Misgav, ) . כמו כן, ממוקמים בה מרבית הארגונים הלהט"ביים, חלק הארי של מוסדות הבילוי ( מועדונים, סאונות, בארים וכו' ) ובתי כנסת ידידותיים ללהט"ב . רוב האירועים הגדולים מתקיימים בה : מצעד הגאווה הגדול במדינה, הפגנות ואירועי תרבות ( כגון פסטיבל סרטים ) . תל אביב אף מתייחדת בחסות מנהלתית וכספית שהעירייה מעניקה לאירועים ( מצעד הגאווה ) ולמוסדות ( "המרכז הגאה" ו"בית דרור" לנוער במצוקה ) . הרושם 3 המאגר זמין בקישור הבא : ? https : / / yedion . yvc . ac . il / yedion / fireflyweb . aspx prgname = Show_Teacher_Card & arguments = - N818 % 2 C - A % 2 C - N9010

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית

למדא עיון - הוצאת הספרים של האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר