|
עמוד:12
12 | פתח דבר לו . אדלר הציג סיפור שלפיו הכוהנים קנו את בגידתו של יהודה איש קריות 9 פרופ' קלוזנר טען שיהודה הסגיר את ישו כמעשה תמורת "שלושים כסף" . פטריוטי, מאחר שחשש שישו אינו אלא משיח שקר שימיט אסון על העם 10 עמוס עוז בספרו "הבשורה על פי יהודה", קבע ש"יהודה איש ביהודה . קריות היה הנאמן והמסור שבכל תלמידיו ( של ישו ) , שמעולם לא בגד בו, 11 אלא להפך, ביקש להוכיח לכל העולם את גדולתו . " במסורת היהודית, בגידתו של יוסף בן מתתיהו ( יוספוס פלביוס ) בתקופת הרומאים זכתה אף היא לפרשנויות שונות . בן מתתיהו נפל בשבי הרומאים לאחר הקרב על יודפת, אך לאחר שכל לוחמיו התאבדו כדי לא ליפול בשבי, הוא נשאר חי יחד עם לוחם נוסף, ומסר את עצמו לרומאים . במבוא לספר "תולדות מלחמת היהודים עם הרומאים" נאמר שבן מתתיהו מעל באמון חבריו והפר את שבועת ההתאבדות הקיבוצית עקב חשבון הנפש שלו כש"הרגיש בקרבו כוחות נבואה, השתחרר מכבלי המוסר החברתי והלאומי . . . דבר אלוהים 12 על החלטתו זו שילם יוסף בן מתתיהו בכבודו, הכריח אותו לבחור בחיים . " אולם לדידו, הרגשת הכבוד היא "דבר התלוי בזמן ובמקום . הוא לא הכיר 13 בהלכות כבוד ודרך ארץ המקובלים בחברה המודרנית-מערבית . " חלק מהחוקרים שפטו אותו לכף חובה : "רך לבב ובוגד בעמו . . . הוא כיסה בקלון את שמו," ; "איש לא ירצה להגן על אופיו . המאפיינים היסודיים של 14 אחרים, לעומתם, מדגישים אישיותו היו יהירות ושביעות רצון עצמית . " את "גדולת ההישג הספרותי של החיבור 'מלחמת היהודים' עד כדי קביעה כי יצירתו של יוסף בן מתתיהו היא המשמעותית ביותר שנכתבה ברומא 15 ההיסטוריון סיימון שאמה מוסיף ומציין כי בחירתו של יוספוס הקיסרית . " אפשרה לגבש התנגדות לשלטון ולתרבות הרומאית באמצעות ספריו 16 המאוחרים יותר, "קדמוניות היהודים" ו"נגד אפְּיון" . הסופר ג'ון לה קארה ( שם העט של דייוויד קורנוול ) , שפעל כקצין איסוף בריטי תחת כיסוי דיפלומטי ואחר כך חיבר שורה של ספרי ריגול, תיאר בספרו "מלחמת המראות" את מציאות העולם החשאי : עולם של השתקפויות מתעתעות, הונאה, רמייה, ספקנות, חשדנות ועירוב בין עובדות לבין פרשנויות 17 בספרו האחרון כתב : "חוק מספר אחת של המלחמה הקרה : שום והערכות . דבר, שום דבר בתכלית, איננו כפי שהוא נראה . לכולם יש מניע משני, אם
|
|