פתח דבר

עמוד:13

ו - - 22 מתבגרים ( ממוצע גיל 16 ) המאובחנים על הרצף האוטיסטי . תוצאות המחקר מעידות על אפקט גדול יותר ומשמעותי לקבוצת הניסוי שלמדה באמצעות טכנולוגיה חינוכית רובוטית בהשוואה לקבוצת הביקורת שלמדה באמצעים שכיחים ( כגון : שימוש בכסף ובחוברות עבודה ) . ממצאים איכותניים מעידים על שינוי ברמת המסוגלות העצמית, שיפור בשפה מרחבית, במוטיבציה, בגיוס משאבי קשב ובתקשורת בין אישית של הלומדים . בנוסף לכך, הממצאים מעידים על תפיסת מסוגלות לשימוש ברובוט, אוריינות דיגיטלית ויצירתיות בקרב הסטודנטים . הפרק הרביעי בשער השני נקרא : "דיאלוג בין פדגוגיה לטכנולוגיה בקורס מקוון להכשרת מורים למתמטיקה בנושא יחס ופרופורציה", ונכתב על ידי דורית כהן, ענת קלמר ובת - שבע אילני . בפרק מוצג מחקר שנעשה על תהליכי הוראה ולמידה בקורס בנושא יחס ופרופורציה, שנבנה בשילוב כלים דיגיטליים עבור סטודנטיות להוראת מתמטיקה לבית ספר יסודי . בעקבות המחקר נבנה מודל המשקף את הדיאלוג בין פדגוגיה לטכנולוגיה . המודל מתאר צמתים במהלך הקורס, שבהם המרצה מקבלת החלטות לאור שיקוף ורפלקציה על תהליכי הלמידה של הסטודנטיות . קבלת ההחלטות באה לידי ביטוי בבחירת הכלים הדיגיטליים המתאימים ודרכי שילובם בשיח המתפתח . מתוארת למידה המשלבת מבט רפלקטיבי של הסטודנטיות על פתרונותיהן, באמצעות כתיבה בבלוג וזיהוי של המרצה את מחסומי הלמידה, שמובילים אותה להוראה ישירה, סינכרונית . מודל זה אינו מוגבל להוראת מושגי היחס והפרופורציה ויכול לשמש להוראת נושאים מתחומים שונים, לאו דווקא מתמטיים . הפרק החמישי בשער השני נכתב על ידי אפרת לוצטו ודפנה פונו ונקרא : "תפקידו של בלוג אישי ככלי ללמידה משמעותית בהכשרה להוראה : אינטגרטיביות בקורס 'תלמידים עם לקויות למידה'" . הפרק מתאר מחקר שבחן קורס המתבצע בשיטה של פתח דבר 13

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר