|
עמוד:12
אל הפרדוקס הטכנולוגי בשיעורי החינוך הגופני וקוראים על דרכים להתמודד עימו ולטפח מורה לחינוך גופני בעל אוריינטציה דיגיטלית - - טכנולוגית . גם הפרק השני בשער זה מפגיש אותנו עם תחום שבו שילוב כלים דיגיטליים בהוראה היה כמעט "מוקצה" - חינוך מוזיקלי . התפיסה המסורתית של הכשרת המורים בחינוך המוזיקלי דגלה בנגינה ובשירה חיה ואקוסטית, שמקנה חוויה מוזיקלית "טהורה" ורואה בכיתה גוף ביצוע אשר התלמידים בו מנגנים יחד, שרים יחד ומאזינים למוזיקה יחד . תקופת משבר הקורונה שינתה באחת את אופן הלמידה מרחוק, והעלתה צורך דוחק ומיידי להשתמש בכלים דיגיטליים . הדבר גרם לזעזוע בקרב המורים למוזיקה והמדריכים הפדגוגיים, שנאלצו לשנות את דרכי ההוראה שלהם באופן פתאומי . מחברות הפרק, המנהלות את ההכשרה לחינוך המוזיקלי, חשו הקלה עם סיום הקורונה והחזרה לשגרה, אך הופתעו לגלות שהסטודנטים ממשיכים להשתמש בכלים הדיגיטליים בשיעורים והחליטו להתאים את ההוראה שלהן לשינויים שיזמו הסטודנטים . המפגש עם תופעה מפתיעה זו, שבה סטודנטים הובילו שינוי פדגוגי, הוליד את הפרק, שבו מתואר תהליך השילוב של כלים דיגיטליים בהוראה המוזיקה . הפרק נקרא "אולפן הקלטות כיתתי : טרנספורמציה של הכלים הדיגיטליים בהכשרת סטודנטים בחינוך מוזיקלי" ונכתב על ידי ביאטריס בר, טל וייס ורונית אפרתי - חקוק . הפרק השלישי בשער השני נכתב על ידי ענת בודניוק ואורלי הבל והוא נקרא "הטמעת טכנולוגיה חינוכית רובוטית בהוראת מיומנויות מתמטיות בקרב לומדים על הרצף האוטיסטי" . הפרק מתאר מחקר חלוץ שבחן את יישומה של תוכנית התערבות חדשנית המשלבת טכנולוגיה חינוכית רובוטית לשם שיפור תפקודם של תלמידים על הרצף האוטיסטי בתחום המתמטיקה השימושית . המחקר התבצע במסגרת ההתנסות של סטודנטים לחינוך מיוחד בשנת לימודיהם האחרונה והשתתפו בו 24 סטודנטים להוראה סמדר בר - טל | יצחק גילת 12
|
|