פתח דבר

עמוד:11

האחר בנושאים חברתיים - - תרבותיים, וסיפק למשתתפים הזדמנות לפתח כשירות בין - - תרבותית מבלי לחרוג מגבולות המבנה . ממצאי המחקר חושפים את התרומה הייחודית של קורס כזה במסגרת ההכשרה להוראה . הפרק הרביעי והאחרון בשער הראשון מרחיב את היריעה של ההתבוננות בסביבה החדשנית של ההוראה, וחושף אותנו לנקודת המבט של הורים בנוגע לדמותו של המורה הרצוי בעידן הדיגיטלי . הפרק נכתב על ידי איריס אלפי - שבתאי, ענת כורם ורחל שגיא, ונקרא : "דמות המורה האידאלי בעידן הדיגיטלי בעיני הורים יהודים וערבים : השלכות להכשרת מורים חדשה" . הפרק מציג מחקר כמותי שבו התבקשו הורים יהודים והורים ערבים להביע את עמדתם בנוגע למאפיינים ולמיומנויות של מורים טובים בעידן הנוכחי . הפרק הראשון בשער השני נכתב על ידי רוני לידור ונקרא : "יישומים טכנולוגיים בחינוך גופני - הפרדוקס, ואתגר תוכניות הכשרת סטודנטים להוראה" . המחבר לוקח אותנו לשדה בלתי מוכר בהקשר לשילוב טכנולוגיה בהוראה : שיעורי החינוך הגופני . המטרה של פרק זה היא לבחון מדוע יישומים טכנולוגיים טרם תקעו יתד בשיעורי החינוך הגופני כפי שעשו במקצועות לימוד רבים אחרים הנלמדים בבית הספר . הפרק מתאר את התופעה, המכונה על ידי מחברו "הפרדוקס הטכנולוגי" בחינוך הגופני : מצד אחד, ספרות אקדמית מבוססת ראיות מלמדת שניתן לטפח למידה בשיעורים לחינוך גופני באמצעות שימוש מושכל באמצעים דיגיטליים או טכנולוגיים . מהצד האחר, מורים כמעט ולא עושים שימוש באמצעים אלו מחשש שהטכנולוגיה תזלוג גם לשיעוריהם ותחזק דפוסים של תרבות יושבנית בקרב תלמידים . הפרק מתאר תחילה את מאפייני החינוך הגופני כמקצוע ליבה שנלמד בבתי הספר בישראל וכמה תמורות תרבותיות עדכניות של העת הזו שעל המקצוע להתמודד איתן . בהמשך אנחנו מתוודעים פתח דבר 11

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר