פתח דבר

עמוד:10

הפרק השני בשער הראשון נקרא : "כתיבה בעידן הדיגיטלי - תפיסות סטודנטים להוראה", ונכתב על ידי חנה עזר, רחל שגיא ודבורה הרפז . לכתיבה בעידן הדיגיטלי יש חשיבות קריטית להצלחה בבית הספר ומחוצה לו, אך כיום מתרחשת כתיבה אותנטית בסביבות דיגיטליות מחוץ למסגרות החינוכיות הפורמליות, וההֶקשרים הדיגיטליים החוץ בית - - ספריים משפיעים על הפרקטיקות ועל המיומנויות האורייניות, ויוצרים אוריינויות "מרובות", היברידיות ומובְנות עם זהות הלומד . לאור זאת בחן המחקר באמצעות שאלון וריאיון תפיסות של סטודנטים להוראה בנוגע למשמעות הכתיבה וחשיבותה עבורם, בנוגע לטכנולוגיות דיגיטליות שבהן הם משתמשים במכללה ובחיי היומיום, ובנוגע למשמעות השימוש בטכנולוגיות הדיגיטליות לקידום הוראת הכתיבה במכללה ובבתי - - הספר . בין שאר הממצאים המדווחים בפרק, מעניין הממצא בדבר הפער בין השימוש האישי בטכנולוגיה דיגיטלית לבין השימוש המקצועי - - פדגוגי . על רקע הפער, מוצע לעדכן תוכניות בהכשרת מורים באמצעות רתימת הרגלי הכתיבה החוץ - - מוסדית שלהם, תחושת המסוגלות בכתיבה והשימוש בטכנולוגיות ובפעולות דיגיטליות טרם לימודיהם במוסד להשכלה גבוהה, לצורך שיפור ביצועי הכתיבה האקדמית ויכולת ההוראה העתידית בבתי - - הספר . הפרק השלישי בשער הראשון נקרא : "תפיסת חוויית הלמידה האוטונומית של סטודנטים לחינוך בסביבה מקוונת שיתופית ורב תרבותית" ונכתב על ידי סיגל חן ודולי לוי . הפרק מציג מחקר על שיעור, שבו גויסה הסביבה הדיגיטלית לצורך מפגש למידה רב תרבותי . המחקר בחן את חוויית הסטודנטים שהשתתפו בקורס "לומדים ביחד : חברה ותרבות" שהתקיים במשך שלוש שנים והשתתפו בו סטודנטים משש מכללות מגוונות מבחינה דתית, לאומית ותרבותית בישראל וכן סטודנטים מאוניברסיטה גדולה בארצות הברית . הקורס אפשר דיאלוג החושף את נקודת המבט של סמדר בר - טל | יצחק גילת 10

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר