|
עמוד:9
הספר הנוכחי מהווה במה להצגת מחקרים החושפים את השיקולים מאחורי שילוב טכנולוגיה בהוראה ולמידה, את האסטרטגיות שבהן השתמשו המרצים, ואת ההשלכות של ההוראה, כפי שהתבטאו בניתוח ראיות אמפיריות שנאספו על אודותן, ואת התובנות שנרכשו במבט לאחור . תשעת הפרקים המרכיבים את הספר מאורגנים בשני שערים, המייצגים שני היבטים של שילוב דיגיטלי בהכשרה להוראה . השער הראשון מתמקד בסביבת הלימוד ובתהליכים - הפדגוגיים והאנושיים - המתרחשים בסביבה זאת . השער השני מפנה את הזרקור אל תכני הלימוד ומציג מחקרים המאירים את השימוש בסביבה ובכלים דיגיטליים בארבעה תחומי דעת : חינוך גופני, חינוך מוזיקלי, חינוך מיוחד וחינוך מתמטי . הפרק הראשון בשער הראשון נכתב על ידי סמדר בר - טל והוא נקרא : "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים : שינויים בעמדות של מורים לעתיד כלפי הוראה מרחוק מקוונת" . הפרק מתמקד בהוראה המקוונת מרחוק כחלק מהזהות המקצועית המתפתחת של סטודנטים להוראה, והוא מזמין את הקורא להתבונן בתהליך השינוי בזהות המקצועית שעברו סטודנטים להוראה בתוכנית הלימודים בבית הספר העל - - יסודי . כותבת הפרק לימדה קורס בשם "המורה המקוון" ובמהלכו נחשפה לשינויים משמעותיים שעברו הסטודנטים בעמדות כלפי הראה מקוונת מרחוק . כדי לחקור את התהליך באופן שיטתי, אספה החוקרת 564 פוסטים ומסמכים של חומרי למידה שכתבו הסטודנטים להוראה . תוצרי הסטודנטים נותחו במטרה לזהות ולאפיין את תהליכי השינוי, ללמוד על הגורמים שעודדו אותו ועל הגורמים שבלמו אותו, ולזהות את תרומתו של הקורס לתהליך הלמידה . הפרק משרטט את הדרך שעברו הסטודנטים, החל מהתנגדות להוראה המקוונת מרחוק ועד לשילובה בזהות המקצועית שלהם, ומסיים בתיאור ההשלכות של תהליך זה להכשרת המורים . פתח דבר 9
|
|