הקדמה

עמוד:10

שונים במוח שמופעלים כאשר מדובר במוטיבציה פנימית, להבדיל ממוטיבציה חיצונית . מיומנויות טיפול שמצליחות להפעיל מוטיבציה פנימית קשורות לפעילות מוגברת באזור האינסולרי של המוח הקדמי, שם ישנה הפנמה של ערכים ופעילות של הפונקציה הניהולית, והתוצאה של שפעול המוטיבציה היא התנהגות מתוגמלת ומתומרצת באופן חיובי . זאת, בניגוד למוטיבציה חיצונית, שמניעה את האדם לעשייה מחשש לאבד משהו או להיענש, ולכן לרוב ההשפעה שלה קצרה ופחות מיטיבה . מרבית הסובלות מה"א הן נערות, ורובו של הצוות המטפל הוא נשים, לכן הספר נכתב בלשון נקבה . כמה מתיאורי המקרה מציגים טיפול בנערים / גברים, כשהגישה הטיפולית דומה . הפרטים האישיים של כל המתוארים שונו לבלי הכר ובעלי הציורים המופיעים בספר זה הסכימו לשימוש בהם . הספר מיועד לאנשי מקצוע המטפלים בהפרעות האכלה ואכילה, לאנשי / נשות חינוך שנפגשים עם תסמינים כאלו במוסדות החינוך וכן להורים של חולות בה"א . תרומתו של הספר חשובה במיוחד בתקופה שבה מרחב הטיפול בה"א מתפתח הודות לתובנות של קודמינו ולגישות חדשניות שבני הדור שלנו נפתחו אליהן והתנסו בהן . כיום השדה הטיפולי מורכב, גמיש ויצירתי הרבה יותר, פחות שמרני, דעתני ואבסולוטי, נכון יותר לניסוי וטעייה, ובעיקר נכון ללוות את הסובלים מה"א בהשפעות של הבחירות שלהם, בדיוק כפי שהורה טוב דיו מצופה ללוות את ילדו בתהליך ההתבגרות והצמיחה שלו ולאפשר לו עצמאות ואוטונומיה, על אף שאלו מנוגדות לעמדות האישיות ולעולם הערכי האישי של ההורים או המטפלים . מוריה גולן | רחל פוגל 10

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר