הקדמה

עמוד:9

Disorder ) , אנורקסיה נרווזה ( AN‑ Anorexia Nervosa ) , בולימיה נרווזה ( BN‑ Bulimia Nervosa ) ה"א זללנית ( BED‑ Binge Eating Disorder ) , וה"א ספציפיות ( SED‑ Specific Eating Disorders ) . הספר שלפניכם הוא תוצר של עבודה מתמשכת רבת‑‑שנים עם מטופלות / ים ובני משפחותיהן / ם שהתמודדו עם הפרעות אכילה . המטרה העיקרית של ספר זה היא ליצור אינטגרציה בין הידע התיאורטי, המידע הקליני ומיומנויות בעבודה עם ה"א ובעיות בדימוי גוף, כחלק מההכוונה של מהטמה גנדי : "היה אתה השינוי שאתה מבקש לראות בעולם" . הספר כולל פרקים תיאורטיים שאנשי הצוות במרפאה שלנו - שחף, מרפאה לטיפול בה"א ודימוי גוף, מושב גני הדר - משתמשים בהם בעבודה עם הנערות ובני המשפחה שלהן, כחלק מהחינוך הרגשי ( Psychoeducation ) . מידע זה עשוי לתת פשר להתנהגות הנערה ולתסמינים שלה . בהמשך מופיעים פרקים שמרחיבים את דרכי הטיפול בתסמונות ובתסמינים השונים ודרכי התמודדות עם התנגדויות בטיפול וסוגיות בהדרכה על הטיפול בה"א . הספר כולל חלקי שיח מחדר הטיפולים להמחשת הביטוי המעשי של המידע שניתן, בשימוש בשמות בדויים . בדוגמאות מהשיח הטיפולי מודגם שימוש בשאלות פיגומים ( Scaffolding Questions ) , אסטרטגיה שלקוחה מהגישה הנרטיבית ( ווייט, 2007 ) . המונח "פיגומים" הוא מטפורה שבה השתמש ווייט כדי להמחיש כיצד שאלות מדורגות מאפשרות למטופלים לנוע מהמוכר והידוע להם אל מה שאפשרי לדעת ולעשות, שלא היה ידוע לפני כן, ובכך לגלות פתחים לסיפורים חדשים על אודות עצמם . שאילת שאלות בדרך זו מאפשרת להעמיק את השיח הטיפולי ולהרחיב את נקודת המבט של הנערה ובני משפחתה בנוגע לתחושות, לתפיסות ואירועים . באסטרטגיה זו מציגים לנערה או לבני משפחתה שאלות בעלות מבנה מדורג, כאשר הקומה הראשונה מתייחסת למצב המוכר ובוחנת את השפעות הבעיה על תחומים שונים בחיי הנערה או משפחתה . בהמשך, מתמקדים בשאלות שמרחיבות אירועים ייחודיים שבהן התנהגות הנערה או ההורים לא הושפעה מהבעיה . הקומה העליונה של שאלות הפיגומים מתמקדת בהתבוננות על חלקים בזהות המועדפת של הנערה כתחליף לזהות ה"אנורקטית" שאליה נדחקה ובזהות המועדפת של ההורים או המשפחה . השילוב של אסטרטגיות מהגישה הנרטיבית ואלו מהגישה המוטיבציונית להגברת מוטיבציה פנימית לשינוי, מבוסס על הידוע כיום בנוגע לאתרים להרעיב את הזאב שבפנים - כרך א 9

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר