|
עמוד:13
תקציר 13 גם על תוכנית אסטרטגית מקיפה שתבצע הממשלה ( אגף האסטרטגיה של המשרד הממונה על התחום ) . זאת משום שתכנון צורכי ההכשרות לטווח הארוך חייב להתבסס בין היתר גם על תחזיות של הגופים הבינלאומיים בהתייחס למגמות העל הצפויות : כמו למשל היערכות לקראת הביקוש החזוי בתחומים הירוקים לנוכח המעבר הצפוי למשק דל פליטות מזהמות ; גידול צפוי בביקוש לעובדי סיעוד וטיפול לנוכח הזדקנות האוכלוסייה ; והיערכות להכשרת כלל העובדים במשק לקראת חדירת הבינה המלאכותית לשוק העבודה . מדובר במגמות-על אשר על הממשלה להבטיח שמערך ההכשרות המקצועיות נותן להן מענה מבעוד מועד . בסך הכול, כותבי הדוח התרשמו שפעילות המינהלת תרמה רבות לשיפור פעילות האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה, כאשר סייעה לאנשי האגף "לדבר" בשפה של המעסיקים . פעילות המינהלת בהיבט זה הייתה אפקטיבית בין היתר הודות לפתיחות של האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה בכל הנוגע לשיתוף הפעולה עימה, ולהטמעת תרבות עבודה של קשב לתובנות שהעלתה המינהלת באשר לצורכי המעסיקים בשטח . ללא שיתוף הפעולה ההדדי בין המינהלת לאגף ההכשרות לא ניתן היה להגיע להישגים שהצליחו להשיג שני הגופים האלה . נוסף על כך פעלה המינהלת גם בצד המעסיקים, כאשר עודדה אותם לגלות מעורבות ולקבל עליהם אחריות גדולה יותר על ההכשרה — גם על התוכן וגם על ההשמה לאחריה . המינהלת הפכה בתוך זמן קצר לגורם המרכזי הזמין עבור המעסיקים בכל הנוגע להכשרות, פעלה לשיפור הקשר של המעסיקים עם הממשלה, וקידמה טיוב והתייעלות במתן שירותים דיגיטליים ואחרים למעסיקים ( Service - level Agreement — SLA ) , לרבות מתן סיוע וליווי של המעסיקים בהליך קבלת מימון להכשרות על כל שלביו . מהראיונות עם כלל בעלי העניין בתחום עולה כי מרביתם סבורים שפעילות המינהלת תרמה לשיפור הסנכרון שבין האגף להכשרה מקצועית לבין צורכי המעסיקים . עם זאת, עד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בסוף 2022 היה תקציב ההכשרות המקצועיות תחת זרוע העבודה, שלה גם הייתה הסמכות והאחריות לכלל מערך ההכשרות המקצועיות שבמימון ממשלתי, לרבות סמכויות הפיקוח והבקרה, גיבוש מדיניות וסטנדרטים מקצועיים, התוויית הרגולציה והעברת הכספים .
|
|