|
עמוד:13
| 13 הקדמה מוטיבציה אצל כל הגורמים המשתתפים בשרשרת האספקה . האספקה הבעייתית של לחם במוסקבה לא נבעה מכישלונו של האחראי להפצה, אלא מכישלון התמריצים המערכתיים . עכשיו ברור יותר מה עושים תמריצים ? תמריצים הם גלגל התנופה של הפעילות האנושית . אם יש בעיה בתמריץ, יש בעיה בפעילות האנושית . כלומר, בעיה שלנו . לכן חשוב להבין איך לתכנן תמריצים, איך להגיב לתמריצים, ואיך להשתמש בתמריצים . אם אתם רוצים שהילד שלכם לא ישקר — צריך תמריץ . אם אתם רוצים לקבל העלאה בשכר — צריך תמריץ . אם אתם מנסים לשווק מוצר חדש — תמריץ . למכור ספר חדש — תמריץ . הנה, זה מה שאני עושה עכשיו : מנסה להציע תמריץ, שיעזור לכם להחליט לקרוא את הספר שכתבתי . הצלחתי ? שליטה בסיפור 3 הביטו בשורת התמונות משמאל לימין . מה אתם רואים ? כשאני מציג את האיורים האלו לקהל בהרצאה, אני מקבל תשובות מסוגים שונים . חלקן מתייחסות לשאלה כפשוטה : "מעגל מופיע משמאל למעלה ונע לכיוון המרכז, והכוכב יוצא מהמסגרת . " חלקן יצירתיות יותר : "איך בינוניות מנצחת כישרון" ; או : "עדיף להיות ירח מכוכב" ; או : "רק החזקים שורדים" ; או : "הכדור נתקל בדחייה . " הקהל מוסיף לצורות המופשטות משמעות כדי למצוא בהן היגיון . ואחר כך אני מבקש ממנו לנחש מה יקרה בתמונות הבאות . ושוב מקבל תשובות : "אין מה לדאוג, הכוכב יחזור ויתפוס את מקומו במרכז" ; או : "אנחנו לומדים לחיות בעולם לא הוגן" ; או : "המעגל נענש . " הפסיכולוגיה של התגובות האלה מעניינת . המוח שלנו נוטה מה הסיפור שלכם ? INTRODUCTION What’s your story ? better to be a moon than a star” ; “Only the strong survive” ; or “The ball is being rejected . ” The audience injects meaning into the abstract shapes to make sense of them . After having fun with the answers to the first question, I ask the audience to guess what happens next . Again, people have no problem fi lling in the gaps : “Don’t worry, the star will come back to claim the center” ; “We learn to live in an unfair world” ; or “The circle is punished . ” The psychology behind these reactions is interesting . Our brain tends to ll the gaps between pictures by creating a story out of what we see ; instead fi of simple pictures of objects, our brain creates a narrative and even moral values such as fairness and punishment . Stories help us understand our ex - perience by attaching meaning to complicated events that affect our lives . Stories have many uses : they help us memorize events, evaluate them, and
|
|