תוכן העניינים

עמוד:יג

ת וכ ן ה ע נ י י נ י ם | יג 1 . 6 חוקים מינוריים ועיוות התפיסה הדקדוקית 176 2 . 6 הצורות השכיחות והחריגות בדקדוק הסינכרוני 177 3 . 6 יחס הבלשנים לצורות החריגות 179 7 . דקדוק ומילון, הבנה ושינון 182 פרק י : נורמות של הוראה ונורמות של לשון 1 . מבוא 183 2 . נורמות של הוראת לשון 183 3 . לשון והוראה 185 4 . נורמות הלשון 186 5 . הוראה ולְשון אֵם 190 1 . 5 הוראת לשון אֵם ולשון זרה או שנייה 192 6 . עקרונות בהוראת לשון 193 פרק יא : ידיעת לשון ומודעות לשון 195 1 . הקדמה : ידיעה, מודעות ותודעה 195 2 . ידיעת לשון 196 1 . 2 מהי ידיעת לשון ? 196 2 . 2 ידיעת הלשון הנכונה 199 3 . תודעת לשון או מודעות לשון 201 4 . הדרכים לפיתוח המודעות הלשונית 204 1 . 4 שימוש בטקסטים מיוחדים 205 2 . 4 איסוף וניתוח של חומרים מיוחדים : בדיחות, מכתמים ופרסומות 206 3 . 4 שכתוב טקסטים 206 4 . 4 תיקוני לשון 207 נספח 207 המילון, הדקדוק והספרדית היהודית פרק יב : המילון בראי הדקדוק 1 . הקדמה 211 2 . ההבדל בין הדקדוק למילון 211 3 . הבדלים בין סוגי דקדוקים ובין סוגי מילונים 213 4 . רלוונטיות הדקדוק למילון 214 5 . מצב התיאור הדקדוקי והמילוני בעברית 216

האקדמיה ללשון העברית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר